• وبلاگ : فصل انتظار شهرستان کردکوي
  • يادداشت : چرا دفاع مقدس؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام آقاي خاكي .
    فكر ميكنم كلاً شما تو ذهنتون علامتهاي سؤال زيادي وجود داشته باشه .
    اما در مورد اين سؤال بايد عرض كنم خدمت شما كه اولاً بجاي عبارت " دفاع مقدس " مي تونسته خيلي چيزهاي ديگه باشه مثل جنگ يا نبرد يا مبارزه و يا هر چيز ديگه اي كه تو ذهن آدمي چيز خوبي رو تداعي نميكنه . اما از اونجايي كه ما هيچ وقت خواهان جنگ نبوديم و نيسيتيم از اين كلمه استفاده نشده و در قبال اون از "دفاع " استفاده شده . حالا چرا "مقدس" ؟ در جواب اين هم به نظر من ما خيلي وقتها در فعاليتهاي روزمره مون يا شايد اتفاقاتي كه دور و برمون مي افته از " دفاع " استفاده كرده باشيم يا به كارمون اومده مثلاً دفاع در برابر حقي كه يه روز در يه جا به ناحق از ما گرفته شده ، حمايت از دوستانمون كه اتفاقي براشون افتاده كه نبايد مي افتاده ، طرفداري از اعضاي خانواده و اونهايي كه برامون عزيزند و احساس كرديم كه اين لحظه بايد از ايشون جانبداري كنيم يعني وظيفه ما بوده و خيلي از مواردي از اين دست كه مي تونم به جرأت بگم لااقل يك بار براي همه ي ما اتفاق افتاده در هر شرايطي كه باشيم و كسي نميتونه منكرش باشه . اما به نظر شما چرا به هيچ كدوم از اين نوع " دفاع " ها نگفتيم "مقدس" ؟ همه ي اين دفاع ها و حق گرفتن ها و طرفداري ها و حمايت ها يه جورايي برميگشته به خودمون و اطرافيانمون و در واقع به نفع ما بوده و در واقع شايد اون لحظه و اون جا به حيثيت و آبرو و منزلت خانوادگي و قومي ما بر مي خورده و در خطر بوده و به كسي ديگه اي هيچ ربطي نداشته و مثلا من برام فرقي نميكرد كه چه اتفاقي داره براي چه كسي مي افته . درسته ؟
    اما در مورد "دفاع مقدس " ، دفاع از يك نفر و يك قوم و يك خانواده و شخص نبوده و از طرفي همه مي تونستند فكر كنند به من چه كه داره چي ميشه ؟ فقط كشور من كه نيست ؟ خوب بقيه برن . و اين فكرها از ذهن خيلي ها گذشته و اين طوري هم بوده . اما اونهايي كه اصلا تو ذهنشون اين فكرها خطور نكرده و نميتونستند قبول كنند كه حتي لحظه اي خاك كشور عزيزشون كه براشون مثل بهترين عزيزانشون و شايد بيشتر از اون ارزش داشته بيافته دست يك اجنبي كه هيچ حقي درش نداره ، خيلي ساده از عزيزانشون خداحافظي كردند و گفتند ما بايد بريم . غيرتشون بهشون اين اجازه رو نمي داد كه بشينن و ببينند دارن ذره ذره از خاك كشورشون كم ميشه . خلاصه خيلي چيزهاي ديگه كه شما هم بهتر از هر كسي مي دونيد و بقيه هم مي دونند . بگم كه اين آدمها خودشون جنسشون مقدس بوده و كارشون مقدس تر . پس ارزش اين دفاع با دفاعهايي كه قبلا گفتم خيلي فرق داره . قرآن مقدسه چون خالقش مقدسه و براي همه موجودات و بشريت چيزي نداره جز سعادت و كاميابي .
    اين دفاع هم مقدس بوده و شده چون تمام اثرش كه همه اش افتخار و استواري كشورمون و از همه مهمتر آرامش مردم بوده هنوز كه هنوزه بعد از گذشت چندين سال ديده مي شه . چيزي كه در قرآن هم هست در واقع نميخوام مقايسه كنم اما منظورم اينه كه تمام اثرات قرآن عظيم هم از همان ابتدا تا انتهايي كه مشخص نيست كي باشه همچنان بدون هيچ كم و كاستي ادامه داره و اينه كه شده مقدس .
    البته همه اينها از ذهن ناقص من گذشته .
    اميدوارم كه نتيجه اي كه ميگيريد هموني باشه كه در واقع بوده .
    راضي .
    پاسخ

    سلامممنون از وقتي که گذاشتيد من عين متن گذاشتم تو وبلاگ که شايد دوستان هم خجالت بکشند جواب بدند!راستي بعضي اوقات که شعر ميزاريد تو وبلاگتون و دوستان اونو کامل ميکنند بد نيست اشعار دوستان رو تو نظراتتون بزاريد