فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
معرفت جایگاه غدیر - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای بندگان خدا، برادر باشید ! مسلمان، برادرمسلمان است، به او ستم نمی کند، او را وا نمی گذارد و او راتحقیر نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

معرفت جایگاه غدیر»
دوشنبه 90 آبان 23 ساعت 12:33 عصر

                              قسمتی از خطبه پیامبر (ص) در روز غدیر « حجة الوداع »
         

 ای جمعیت انسان ها ، نسبت به علی (ع) گمراه نشوید و از او فاصله نگیرید و از ولایت او سرپیچی نکنید . او کسی است که به حق هدایت می کند و به حق عمل می نماید و باطل را نابود کرده و از آن نهی می کند . در راه خدا از سرزنش سرزنش کننده ای پروا ندارد . همانا علی اول کسی است که به خدا و پیامبر (ص) ایمان آورد . او کسی است که جان خود را فدای رسول خدا کرد و همواره با او بود و روزی بود که از مردان جز علی کسی نبود که با من خدا را عبادت کند .
ای جمعیت انسان ها
! علی را بر دیگران برتری دهید که خدا او را برتری داده است و امامت او را بپذیرید که خدا او را امام شما قرار داده است
ای جمعیت انسان ها
! علی از طرف خدا امام شماست و خدا توبه کسی را که ولایت او را انکار کند قبول نخواهد کرد که این بر خدای بزرگ حتم است تا با منکر ولایت علی چنین رفتاتری داشته باشد و لازم است او را عذاب کند . عذابی سخت دردناک و جاودانه . پس از مخالفت با علی بپرهیزید . زیرا سزای آن آتشی است که مردم و سنگ ها هیزم آن خواهند بود . آتشی که برای کافران آماده شده است .
آگاه باشید
که جبرئیل مرا از طرف خدا خبر داد که می فرماید : « کسی که علی را دشمن بدارد و ولایت او را نپذیرد ، لعنت و غضب من بر او باد.»
ا
ی جمعیت انسان ها ! همانا علی و فرزندان پاک من ثقل کوچک و قرآن ثقل بزرگ است و هر کدام از دیگری خبر می دهد و با او موافق است . هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند . آگاه باشید ادای امانت کردم . آگاه باشید ابلاغ رسالت کردم . آگاه باشید حکم خدا را به گوش همه رسانیدم . آگاه باشید که توضیح لازم را دادم . آگاه باشید که خدای عزیز و بزرگ ولایت علی را فرمود و من از طرف خدای عزیز و بزرگ برای شما گفتم : آگاه باشید که کسی امیرالمؤمنین نیست جز برادرم علی و پس از من حکومت بر مؤمنین برای کسی جایز نیست جز علی (ع).