فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
اولین پاسخ به سوال من! - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند . [امام علی علیه السلام]

اولین پاسخ به سوال من!»
سه شنبه 90 شهریور 29 ساعت 3:11 عصر

طرح سوال:

چرا دفاع مقدس؟

اولین پاسخ به این جواب>


سلام آقای خاکی .
فکر میکنم کلاً شما تو ذهنتون علامتهای سؤال زیادی وجود داشته باشه .
اما در مورد این سؤال باید عرض کنم خدمت شما که اولاً بجای عبارت " دفاع مقدس " می تونسته خیلی چیزهای دیگه باشه مثل جنگ یا نبرد یا مبارزه و یا هر چیز دیگه ای که تو ذهن آدمی چیز خوبی رو تداعی نمیکنه . اما از اونجایی که ما هیچ وقت خواهان جنگ نبودیم و نیسیتیم از این کلمه استفاده نشده و در قبال اون از "دفاع " استفاده شده . حالا چرا "مقدس" ؟ در جواب این هم به نظر من ما خیلی وقتها در فعالیتهای روزمره مون یا شاید اتفاقاتی که دور و برمون می افته از " دفاع " استفاده کرده باشیم یا به کارمون اومده مثلاً دفاع در برابر حقی که یه روز در یه جا به ناحق از ما گرفته شده ، حمایت از دوستانمون که اتفاقی براشون افتاده که نباید می افتاده ، طرفداری از اعضای خانواده و اونهایی که برامون عزیزند و احساس کردیم که این لحظه باید از ایشون جانبداری کنیم یعنی وظیفه ما بوده و خیلی از مواردی از این دست که می تونم به جرأت بگم لااقل یک بار برای همه ی ما اتفاق افتاده در هر شرایطی که باشیم و کسی نمیتونه منکرش باشه . اما به نظر شما چرا به هیچ کدوم از این نوع " دفاع " ها نگفتیم "مقدس" ؟ همه ی این دفاع ها و حق گرفتن ها و طرفداری ها و حمایت ها یه جورایی برمیگشته به خودمون و اطرافیانمون و در واقع به نفع ما بوده و در واقع شاید اون لحظه و اون جا به حیثیت و آبرو و منزلت خانوادگی و قومی ما بر می خورده و در خطر بوده و به کسی دیگه ای هیچ ربطی نداشته و مثلا من برام فرقی نمیکرد که چه اتفاقی داره برای چه کسی می افته . درسته ؟
اما در مورد "دفاع مقدس " ، دفاع از یک نفر و یک قوم و یک خانواده و شخص نبوده و از طرفی همه می تونستند فکر کنند به من چه که داره چی میشه ؟ فقط کشور من که نیست ؟ خوب بقیه برن . و این فکرها از ذهن خیلی ها گذشته و این طوری هم بوده . اما اونهایی که اصلا تو ذهنشون این فکرها خطور نکرده و نمیتونستند قبول کنند که حتی لحظه ای خاک کشور عزیزشون که براشون مثل بهترین عزیزانشون و شاید بیشتر از اون ارزش داشته بیافته دست یک اجنبی که هیچ حقی درش نداره ، خیلی ساده از عزیزانشون خداحافظی کردند و گفتند ما باید بریم . غیرتشون بهشون این اجازه رو نمی داد که بشینن و ببینند دارن ذره ذره از خاک کشورشون کم میشه . خلاصه خیلی چیزهای دیگه که شما هم بهتر از هر کسی می دونید و بقیه هم می دونند . بگم که این آدمها خودشون جنسشون مقدس بوده و کارشون مقدس تر . پس ارزش این دفاع با دفاعهایی که قبلا گفتم خیلی فرق داره . قرآن مقدسه چون خالقش مقدسه و برای همه موجودات و بشریت چیزی نداره جز سعادت و کامیابی .
این دفاع هم مقدس بوده و شده چون تمام اثرش که همه اش افتخار و استواری کشورمون و از همه مهمتر آرامش مردم بوده هنوز که هنوزه بعد از گذشت چندین سال دیده می شه . چیزی که در قرآن هم هست در واقع نمیخوام مقایسه کنم اما منظورم اینه که تمام اثرات قرآن عظیم هم از همان ابتدا تا انتهایی که مشخص نیست کی باشه همچنان بدون هیچ کم و کاستی ادامه داره و اینه که شده مقدس .
البته همه اینها از ذهن ناقص من گذشته .
امیدوارم که نتیجه ای که میگیرید همونی باشه که در واقع بوده .
راضی . 


بنده از جنس خاک هستم نه خاکی.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید  پاسخ دادید. جالب بود. حالا ببینیم دوستان دیگه چی دارن که رو کنند!

اگه بدون اجازه مطلب گذاشتم شرمنده!

 

 

 

 





  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]