فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
آذر 90 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به شخصی مسأله ای بیاموزد، مالکش می گردد . گفته شد : آیا وی را خرید و فروش هم می کند؟ فرمود : نه، بلکه امر و نهیش می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

استاد قرائتی - ظاهر و باطن منافقان»
سه شنبه 90 آذر 29 ساعت 3:31 عصر

تفسیر قطره ای بوسیله استاد قرائتی آیه81 سوره نساء با موضوع

«قرآن از رفتار و کردا و افکار منافقین پرده برداری می کند»

حجم : 642 کیلوبایت | فرمت mp3

مدت : 4 دقیقه و 23 ثانیه | لینک دانلود


این مطلب از سایت تمیشه مال یکی از دوستان که خوندنش خالی از لطف نیست!

امام پیچیده ترین درس های نظری رو به توده مردم بی سواد منتقل!
زمانی که در جبهه های جنگ شهدا رو می آوردندو در وصیت نامه هاشان نکات بلند عرفانی بود امام یه بار رو کردن به علمای چله نشین!
گفت یک عمر چله نشستید خدا قبول کند ،یک بار هم وصیت نامه این شهدا رو بخوانید که یک شبه راه چهل ساله را رفتند!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زهد و به معنی از تنبلی و ترس و فاصله گرفتن از واقعیات های اجتماعی نیست!
بلکه زاهد کسی است که در وسط صحنه سیاست و اجتماع بدون اینکه الوده بشه به چییزی حضور پیدا کند؟
معنویت از عدالت جدا نیست و تهذیب به نفس و خدمت به خلق دو روی یک سکه هستند!
ونزدیکترین کسان به خدا خادم ترین برای مردمند!
مساوی دیدن شکست و پیروزی!
توحید افعالی در عالم سیاست؟
امام میفرمود ما همه هیچ ایم ،بجز خدا هیچیم؟
از زمین آسمان صدا میرسد ما فقیریم!و خدا غنی ایست!ایشان میفرمد جر به خدا به هیچکس توجه نکنید!
همه بشریت بر اساس فطرت الهیند!و دنبال کمالند و در مصداق اشتباه میکنند.همه انبیا امده تا بشر را هدایتکنند!
آخرین عرفان به درس و بحث سخنرانی نیست!ما خیلی از ارزشها رو میدونیم و عملا باور نداریم!جنازه به ما صدمه نمیزنه؟
ولی هیچکسم حاضر نیست شب کنار جنازه ،با یک مرده بخوابد!چون این وارد قلبش نشدهو باور نکرده مرده صدمه نمیزند!
مجاهدی بسازید که بابزرگترین قدرت ردگیر بشه و عمر غنچه گل را بداند!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
هی حرف بزنیم از این بچه ها !از اون بچه ها که نگفتند به ما ربطی نداره این جنگ!
ننشستند،مادراشون نفرستادن اونارو خارج از کشور،میتونستند برن نرفتن!
و بودنو برگشتند اونا تو این جنگ ،من اونا رو دیدیم ،این بچه ها رو !اینها ،همونایین که نگفتند اسلحه هافانوسقه ندید پس برای چی بجنگ ،نگفتند اگه اسلحه مون اینجوری نباشه ما واس چی بجنگیم!
من میخوام حرف بزنم از اونا!
نگفتند که جنگ بزرگان هستند و نگفتند ....................
وقتی ناموس این مملکت اتفاقی براش میفته با تمام قوا براش واستادن!اینارو نگفتند یک گپی یک حفرهای بین ما و اینا داره رخ میده!
من پیش خود خانواده شهدا و جانبازین،بخصوص خانواده شهدا شررممم میاد ،حضرت عباسی وقتی یقمو میگیرند این بچه های خانواده شهدا من چی بگم اخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بقول امام مان امروز این مردمند که چراغ راه روشن فکرانند!
ما تازه ادعا داریم میخواهیم مسائل مردم را حل کنیم!مسائل خودت را حل کنند مسائل مردم پیش کشت؟
پس چرا ما بخود مغرروریم اخر چه داریم؟
ذره ای از خلوص صفای این مردم برای من و شما کتابیست که نتوانیم بخوانیم!
خدایا من چکنم که مثل این مردم عاشقباشم!عاشق تو !عشقی که منتهای امال من است!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بزودی هر محفل و مناسبتی مکانی برای برتری انتخاباتی خواهند بود مواظب باشید دوستان!
شجاعت علم و شجاعت نقد کردن داشته باشد!
خونهای ریخته شده به پای انقلاب وسختی های پدرانمان را برای دست امروز ما به این آزادی و مرتبه والای قدرت را هرگز فراموش نکنید!
اگر خورشید قبله باشد
چه بیم و ترس از فاصله ها و تاریکیست!
عاشقان امام غایب و نوکران امام نایب



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]

    به فکر حضرت مهدی (عج) نیستیم»
    شنبه 90 آذر 26 ساعت 11:28 عصر

     همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آن ها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند! چنان که به شیخ ابراهیم حایری فرموده بود: این ها که به این جا آمده اند، دوستان خوب ما هستند، و هر کدام حاجتی دارند: خانه، زن، فرزند، مال، ادای دین؛ ولی هیچ کس در فکر من نیست!

    [تصویر: A0945278.jpg]

    صرف پیدا کردن و دیدن حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف مهم نیست، آقایی گفته بود: شاید شما هم به خدمت آن حضرت مشرّف شده اید و خیلی ها مشرّف شده اند. اگر مشرّف شدید، به آن حضرت نگویید که: «از خدا برای من زن، خانه، دفع فلان بیماری و یا امراض خصوصی و… بخواه»، زیرا این ها چندان اهمیت ندارد. هم چنین آقای دیگری گفت: در اعتکاف مسجد کوفه آن حضرت را در خواب دیدم که به من فرمودند: «این هایی که به این جا (مسجد کوفه) آمده اند، از مؤمنین خوب هستند، ولی هر کس حاجتی دارد و برای برآورده شدن حاجت خود آمده است. مانند، خانه، فرزند و … هیچ کدام برای من نیامده اند.» البته محتاج به خواب هم نیست، مطلب همین طور است و هر کدام در فکر حوایج شخصی خود هستیم، و به فکر آن حضرت – که نفعش به همه برمی گردد و از اهمّ ضروریات است – نیستیم!

    * مهم تر از دعا برای تعجیل فرج
    مهم تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او می باشد؛ زیرا مردن، تنها قطع حیاتِ دنیای چند روزه فانی است؛ اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی از حیات جاوید آخرت و خلود در جهنّم است، لذا حضرت امیر علیه السلام در لیلةُ المبیت از رسول اکرم صلّی اللّه علیه وآله می پرسد: «أفی سلامة من دینی؟»، آیا دین من سالم خواهد بود؟ یعنی از استقامت در دین و ثبات ایمان و عقیده تا مرز شهادت را که از خود شهادت بالاتر است، از آن حضرت سؤال می کند.
    این دعا خیلی عالی است که دستور داده شده است در زمان غیبت خوانده شود، که: «یا اللّه یا رحمان یا رحیم! یا مقلب القلوب، ثبت قلبی علی دینک.»، بحارالانوار/52/148؛ ای خدا، ای رحمت گستر، ای مهربان، ای گرداننده دل ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار بدار.
    ادامه این بحث بسیار زیبا و مهم در ادامه مطلب

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    اعتراف مدیر کل غول اینترنتی \گوگل\»
    شنبه 90 آذر 26 ساعت 12:7 عصر

    مدیرعامل گوگل: ایرانیان صاحب استعدادی غیرمعمول در جنگ سایبری هستند

     "اریک اشمیت"، مدیرعامل شرکت اینترنتی گوگل در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اذعان کرد که ایرانیان صاحب استعدادی "غیرمعمول" در حوزه عملیات سایبری هستند.

    خبرگزاری فارس: مدیرعامل گوگل: ایرانیان صاحب استعدادی غیرمعمول در جنگ سایبری هستند

    به گزارش فارس، "اریک اشمیت"، مدیرعامل شرکت اینترنتی گوگل در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اذعان کرد که ایرانیان صاحب استعدادی "غیرمعمول" در حوزه عملیات سایبری هستند.

    وی همچنین تصریح کرد که آمریکایی‌ها دقیقا قادر به شناخت ابعاد این استعداد نیستند اما به هر حال این امر تهدیدی برای آنان محسوب می‌شود.

    وی در این مصاحبه که بخشی از فیلم آن در یوتیوب قرار گرفت در پاسخ به سوالی در خصوص کنترل پهپاد RQ170 توسط نیروهای سایبری ایران اظهار داشت که این اطلاعات سری است و ما هرگز دسترسی به آنها نداریم اما این نگرانی که ایران توانسته باشد این کار را انجام دهد همواره وجود داشته و ما هم باید همواره نگران آن باشیم.

    این اعتراف ضمنی که از سوی مدیرعامل یک غول سایبری در جهان مطرح می‌شود تاییدی دیگر بر شکست آمریکا از ایران در جریان پهپاد RQ170 است.

    باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا ضمن پذیرش شکست سایبری از ایران از کشورمان خواست تا پهپاد را به آمریکا بازپس دهد. بسیاری این تقاضا را بسیار وقیحانه می‌دانند چرا که هیچ کشوری حق جاسوسی در خاک دیگر کشورها را ندارد چه رسد به اینکه تقاضا کند که ابزار جاسوسی لو رفته را به آن کشور پس دهند.

    مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند پهپاد متعلق به ایران است و به آمریکایی‌ها بازگردانده نخواهد شد.

    مرجع:ضدیات



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]

    جزئیات فنی و نحوه شکار RQ170 منتشر شد»
    جمعه 90 آذر 25 ساعت 6:48 عصر

    یک متخصص ایرانی توضیح داده است که هواپیمای بی سرنشین چگونه به سلامت در ایران فرود آمده است.این مهندس ایرانی گفته است که فرایند اصلی این نبرد بزرگ از دو قسمت تشکیل شده است. قطع ارتباط هواپیمای بدون سرنشین با مرکز کنترل آمریکایی آن که باعث می‌شود کنترل پهپاد آمریکایی به حالت خلبان خودکار بود اما مشکل آمریکاییها این بود که به علت دستکاری سیستم جی پی اس (GPS) پهپاد از سوی متخصصان ایرانی، گنج بزرگ آمریکاییها به جای نشستن در پایگاه اصلی خود در خاک افغانستان در ایران فرود آمده است.

     

    RQ170 Sentinel


    متخصص ایرانی در گفتگو با این نشریه غربی "کریستین ساینس مانیتور" گفته است که : ما توانستیم با استفاده از جمینگ(ارسال سیگنال تداخل کننده)، ارتباط پهپاد آمریکایی با متصدی کنترل آن را قطع کنیم و سپس با تغییر در GPS آن، پهپاد را در خاک خودمان به زمین نشاندیم.

    از دید این مهندس ایرانی، استفاده از جمینگ، مغز هواپیمای آمریکایی را از آن گرفته است و نقطه ضعفی که از آن استفاده شده است، نفوذ در هدایت هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بوده است.

    هر چند این خبر به روشن شدن زوایایی از این کار بزرگ نیروهای مسلح ایران کمک می‌کند. اما هنوز دو بخش از این ماجرا در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. اول این که GPS پهپاد آمریکایی چگونه دستکاری شده است و ثانیا این که طرف ایرانی چگونه موفق به کشف این هواپیمای رادارگریز به محض ورود به خاک ایران شده است و برای آن دام پهن کرده است.

    نفوذ در سیستم GPS چالشی بزرگ برای ارتش آمریکا خواهد بود که تا حد بسیار زیادی در هدایت موشکها، بمبها، هواپیماها و سایر تجهیزات نظامی خود به آن وابسته است. ضمن این که کشف این هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آمریکایی نیز نشان‌دهنده تهدیدات بزرگی علیه دیگر پرنده‌های رادارگریز آمریکایی از جمله بمب افکن B-2 و هواپیمای جدید F-35 خواهد بود.

     



  • کلمات کلیدی : جمینگ
    پهباد
    آرکیو170
  • آیا تجربه طبس تکرار خواهد شد...»
    شنبه 90 آذر 19 ساعت 11:29 عصر

    بسم الله...
    مقامات آمریکایی برای تبادل نظر در مورد فرستادن کماندوهای خود به داخل خاک ایران برای برگرداندن «هواپیمای بدون سرنشین» (RQ.170) و یا تخریب کامل آن، تشکیل جلسه دادند.

     پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی "فاکس نیوز" (FoxNews) گزارشی با تیتر "مقامات آمریکایی در مورد فرستادن کماندو به ایران برای برگرداندن «هواپیمای بدون سرنشین» تبادل نظر کردند" منتشر نمود...
    شایان ذکر است آمریکا پیش از این یک بار مرتکب چنین ریسکی شده بود. عملیات موسوم به "پنجه عقاب" که برای آزادسازی کارمندان لانه جاسوسی طراحی و به اجرا گذاشته شد و البته به جز شکست تلخ و خردکننده در صحرای طبس، رهاوردی برای آمریکا نداشت. این که مقامات نظامی-امنیتی ایالات متحده در مورد تکرار چنین عملیاتی جلسه اضطراری تشکیل داده اند، نشان دهنده ارزش و اهمیت دستاورد اخیر ایران در از کنترل خارج کردن پهباد استراتژیک آمریکا است.
    مقامات آمریکایی -که نامشان فاش نشده- در جلسه شان در مورد انجام یک عملیات گسترده مخفی و فرستادن کماندوهای خود به داخل خاک ایران برای برگرداندن «هواپیمای بدون سرنشین» (RQ.170) و یا تخریب کامل آن، به این نتیجه رسیدند که انجام عملیات یادشده، ارزش ایجاد تنش و درگیری بین ایران و آمریکا را ندارد.
     «تهران هفته قبل خبر داد که این هواپیما را به زمین نشانده است. برنامه این بود که آمریکا تیمی را از افغانستان وارد ایران کند تا این هواپیما را برگردانند.»
    پس این شکست تلخ عبرتی شود برای شما آمریکایی ها که دیگر این غلطا نکنن!!...
    ما ایرونی ها یک ضرب المثل داریم که می گه
    (آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شه ) آخه اینا که عاقل نیستند...




    نوشته شده توسط :فدایی ولایت::نظرات دیگران [ نظر]

    اخر و عاقبت توهین به ارزشها و اسلام»
    جمعه 90 آذر 18 ساعت 10:22 عصر

    حمله به اهل بیت نیز دستمایه ای بود برای حمله به رهبریت نظام. در لا به لای مقالات جملاتی دیده می شد که هر انسان آزاده ای از بیان آن شرم می کرد. علی(ع) و محمد(ص) هم گناه کبیره می کردند: "علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم... علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است." رئیس جمهور منتخب مردم فاشیست لقب گرفته بود و رهبر انقلاب دیکتاتور!

    بانیان این نشریات حتی دیگر دانشجویان را دعوت به همراهی و ایجاد آشوب کرده بودند: "دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود(!) زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی(!) و مقدسات مردم‌فریب را ساقط کرد."این جملات در قالب مقاله ای با عنوان "هیچ کس مقدس نیست!" برای فراهم کردن یک فضای اعتراض عمومی منتشر شده بودند.
    مجید توکلی پیش از این نیز سابقه توهین به مسئولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود دارد. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در چهار ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد.
    او پس از اخراج از دانشگاه و در جریان حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر هم، از دانشجویانی بود که نقش مهمی در پروژه اهانت به رئیس جمهور ایفا کرد.وی همچنین به همراه دو دانشجوی دیگر به خاطر انتشار نشریات موهن علیه ائمه اطهار(ع) در دانشگاه امیر کبیر، مدت 15 ماه را در حبس بود.
    اما گویا 15 ماه زندان برای توکلی کافی نبود، چراکه وی در روز 17 بهمن ماه سال گذشته نیز در جریان ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد بازرگان، همراه با سه دانشجوی دیگر دستگیر شد و 115 روز دیگر را در زندان گذراند.گفتنی است توکلی از جمله سردسته های اهانت کنندگان به مقدسات در نشریات دانشجویی بود.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    یکی از مهمترین اتفاقات روز 16 آذر 88، دستگیری مجید توکلی لیدر جریان افراطی ضدانقلاب در دانشگاه امیرکبیر بود. توکلی که در روز 16 آذر سخنرانی اهانت‌آمیزی در دانشگاه امیرکبیر انجام داده بود، زمانی که با مانتو، مقنعه و چادر از این دانشگاه خارج می‌شد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
    مجید توکلی پس از آن اقدام به فرار کرد که نتوانست با سخنرانی ساختار شکنانه و اهانت آمیز خود بر تعداد فتنه گران بیفزاید و حضور دانشجویان حامی انقلاب اسلامی در دانشگاه پررنگ شد.

    این در حالی بود که عکس وی در بسیاری از تجمعات دانشجویان افراطی به عنوان نماد "مقاومت جنبش دانشجویی" در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد.انتشار تصاویر مجید توکلی سبب شد تا حتی ضدانقلاب خارج کشور به دنبال توجیه این اقدام باشد. راه‌اندازی کمپین مردان باحجاب یکی از این اقدامات بود. علیرضا نوری‌زاده، از فعالان ضدانقلاب، هم در شبکه تلویزیونی تجزیه‌طلبان کرد در این‌باره گفت: پوشیدن لباس زنانه برای یک مرد عیب نیست، زیرا همه می‌دانند که مجید توکلی سمبل مبارزات دانشجویان است‏.‏

    http://www.inn.ir/iran_media/image/2009/12/570881209_orig.jpg

    مجید توکلی پیش از آن نیز سابقه توهین به مسئولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود داشت. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در چهار ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد./
    توکلی چندی بعد در دفاعیه خود فرارش با پوشش زنانه را تایید و تصریح کرد، با توجه به فضای هیجانی اطراف دانشگاه با لباس مبدل از دانشگاه خارج شده است.
    فرار با لباس زنانه" البته پیش از این هم، اتفاق افتاده است. بنی صدر نیز در اوایل انقلاب و پس از آنکه خیانت هایش به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشخص شد، با لباس زنانه از کشور گریخت و به فرانسه پناهنده شد.البته ابوالحسن بنی‌صدر که اکنون در کاخی در پاریس سکونت دارد، درباره فرارش از ایران با "پوشش و لباس زنانه"، گفت که من با چادر نماز فرار نکردم!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    ظهر عاشورا»
    چهارشنبه 90 آذر 16 ساعت 12:54 صبح

    *** اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت مرجع عالی قدر ، حضرت آیت الله العظمی حاج محمد علی علوی و عزاداری بعد از آن با بیانات بسیار شیوای ایشان در مسجد جامع روستای النگ ***


    خدایا به تمام مردم خوب روستای النگ سلامتی ، صفای دل ، صمیمیت و عشق به یکدیگر عنایت فرما


    "عکس از آقای محمودی"



    کربلا یعنی ..........»
    سه شنبه 90 آذر 15 ساعت 12:25 صبح

     

    کربلا یعنی که یار رهبری

    از حسین عصر خود فرمانبری

    بیعت ما شیعیان عین ولاست

    زاده ی زهرا علی روح خداست

    عده ای از شیعیان غافل شدند

    از اطاعت از ولی کاهل شدند

    راه حق در منظری دور از ولایت دیده اند

    کاغذ سر نیزه را

    گویی که قرآن دیده اند

    خلق را در اشتباه انداختند

    یوسف ما را به چاه انداختند

    کیستند اینان؟خوارج زمان

    گیج و مبهوت از ولی در این زمان 



  • کلمات کلیدی :
  • عجل لولیک الفرج خدایا خدایا»
    شنبه 90 آذر 12 ساعت 12:20 صبح

    کلیپی مربوط به عاشورای سال 1388 و حامیان جنبش موسوم به سبز که در این روز مانند جدشان یزید و ابن زیاد و شمر به اهل بیت(ع) بی احترامی کردندحرمت شکنی کردند و مقایسه با اجدادشان


    دانلود
    در این پست یکی از کلیپهای بسیار زیبا با صدای مجتبی رمضانی تقدیم حضور میگردد

    دانلود   کلیپ زیبا بصورت تصویری
    دانلود صوتی همان
    کلیپ
    نفرین حق براون کسی که منکر نبوته
    نفرین پیغمبر به اون که منکر امامته
    نفرین حیدر بر کسی که دشمن ولایته
    ما با ولایت زنده هستیم        ما با ولایت زنده هستیم

    پرچم ایران سرفرازه تا که دست رهبره
    این حاصل خون امام و شهداست یادت نره
    دست خود حضرت مهدی بر سر این کشوره
    منتظر فرج نشستیم                منتظر فرج نشستیم
    مگه نه اینکه ما هرچی داریم از برکت خون شهید بی سره
    روز عاشورا سوت و کف و هل هله هورا والله خجالت داره
    روز عاشورا خنده به اشک عزادارا والله خجالت داره
    روز عاشورا خون به دل حضرت زهرا والله خجالت داره
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد وآخر تابع له علی ذلک و آخرتابع له علی ذلک
    عجل لولیک الفرج خدایا خدایا           عجل لولیک الفرج خدایا خدایا

    پ ن : خبرگزاری دانشجو http://snn.ir خبر اخرین پستم در وبلاگ سکوت دل را در سایتش قرار داده که برام خیلی جالب یود
    لینک خبر http://snn.ir/news-13900806019.aspx



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2   3      >