فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
خرداد 91 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر شهوت چیره شو، تا حکمتت کامل گردد . [امام علی علیه السلام]

یا باب الحوائج (ع)»
پنج شنبه 91 خرداد 25 ساعت 8:0 صبح

کرامات الکاظمیه

امّا کرامات آن حضرت ، از کتاب ابن طلحه به نقل از حسام بن حاتم اصم آمده است که وى از ابى حاتم نقل کرده است که شقیق بلخى به من گفت : در سال 149 ه -. ق . به قصد انجام فریضه حج بیرون شدم و در قادسیه فرود آمدم ، در آن میان که من به کثرت مردم ، و زیورهایى که با خود داشتند، ناگاه چشمم به جوان خوش سیماى گندمگون لاغرى افتاد که بالاى جامه هایش جامه اى پشمى پوشیده و عبایى به دور خود پیچیده و نعلینى در پا، یکه و تنها نشسته بود. با خود گفتم ، این جوان از صوفیه است ، مى خواهد در بین راه خود را بر مردم تحمیل کند، به خدا سوگند که هم اکنون نزد او مى روم و او را سرزنش مى کنم . نزدیک او رفتم ، چون مرا دید که به سمت او مى روم ، فرمود: ((اى شقیق از بسیارى گمانها دورى کن که برخى گمانها گناه است )) سپس مرا ترک گفت و به راه خود رفت . با خود گفتم این کار شگفتى است که وى آنچه را در باطنم گذشته بود به زبان آورد و نام مرا گفت .

این کسى جز بنده صالح خدا نباید باشد، نزد او مى روم و از او درخواست مى کنم تا مرا به خدمتگزارى بپذیرد، با عجله به دنبالش رفتم امّا به وى نرسیدم و از چشمم ناپدید شد. چون در محل واقصه فرود آمدیم ، دیدم نماز مى خواند و در حال نماز، بدنش مى لرزد و اشکهایش جارى است . با خود گفتم : این همان همسفر من است ، نزد او بروم و حلیت بطلبم ، صبر کردم تا نشست ، به طرف او رفت همین که دید به سمت او مى روم فرمود: ((یا شقیق بخوان : (( و انى لغفار لمن تاب و آمن و عمل صالحا ثم اهتدى )))) سپس مرا ترک کرد و رفت . با خود گفتم این جوان از ابدال است ؛ دوبار از دل من خبر داد، همین که در منزل زباله فرود آمدیم ، دیدیم آن جوان کنار چاهى ایستاده است ؛ در دستش مشک آب کوچکى است و مى خواهد آب خوردن تهیه کند، مشک از دستش در چاه افتاد و من به او نگاه مى کردم دیدم چشم به آسمان دوخت و شنیدم که مى گفت :

 ((انت ربى اذا ظماءت الى الما وقوتى اذا اردت طعاما. ))

خداوندا اى مولاى من ، من چیزى جز آن را ندارم ، نگذار از دستم برود!
برگرفته از :www.aviny.com
*********
شهادت امام موسی کاظم (ع) ، باب الحوائج تسلیت باد .


خزانه دار علم خدا»
سه شنبه 91 خرداد 2 ساعت 10:25 عصر

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

امام به سان خورشیدى گیتى فروز، بر سپهر دانش پرتو افکن بود و در بیان برترى و بزرگى این جایگاه، همین بس که بیشترین حدیث در بین جوامع حدیثى شیعه، از آن امام همام و فرزند برومند و خردمندش امام صادق(ع) است و این خود بزرگ‏ترین گواه در برجستگى شخصیت علمى ایشان به شمار مى ‏رود.
بسیارى از دانشمندان بزرگ اسلامى درباره جایگاه علمى امام، جمله‏ هاى بسیار زیبایى بر زبان رانده و یا نگاشته‏ اند که همچنان تاریخ، آن را در خاطر خود نگاهدارى مى ‏کند. دانشمندان بسیارى چون «ابن مبارک»، «زهرى»، «اوزاعى»، «مالک»، «شافعى»، «زیاد بن منذر نهدى» و... درباره برجستگى علمى او سخن رانده ‏اند. دامنه گسترده روایات امام در زمینه ‏هاى گوناگون علمى، اندیشوران اهل سنت و محدثین آنان را بر آن داشت تا از ایشان روایت کنند و سخنان وى را درج و نقل نمایند که از جمله آنها «ابوحنیفه» را مى‏ توان نام برد.

سلمى ، کنیز امام باقر علیه السلام مى گوید: دوستان و برادران دینى امام علیه السلام خدمت آن حضرت که مى رسیدند، تا غذایى گوارا به آنها نمى داد و جامه اى نیکو بر آنها نمى پوشانید و درهمى چند به آنها نمى داد، محضرش را ترک نمى گفتند. عرض مى کردم ، کمتر احسان بفرمایید. مى فرمود: ((اى سلمى ، خوبى دنیا، جز احسان به برادران و کارهاى نیک نمى باشد.)) از پانصد و ششصد تا هزار دینار مرحمت مى کرد و از همنشینى با برادران دینى خسته نمى شد.
اسود بن کثیر مى گوید: خدمت امام باقر علیه السلام از نیازمندى خود و جفاى دوستان گله کردم ، فرمود:(( بد دوستى است آن که وقت بى نیازى با تو ارتباط داشته باشد ولى به هنگام تنگدستى از تو ببرد.)) سپس به غلامش دستور داد، کیسه اى را که هفتصد درهم داشت ، آورد، فرمود: ((اینها را خرج کن ، وقتى که تمام شد به من خبر بده ))؛ و فرمود: ((مقدار محبت قلبى دوستت را نسبت به خود، با محبت قلبى خود نسبت به او مقایسه کن و بشناس .))



  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله خیرالاسماء

    کسانى که [مى‏ خواهند] خداوند و پیامبر (و اهل بیت) او را “برنجانند”، خداوند در دنیا و آخرت ایشان را لعنت مى ‏کند و برایشان عذابى خفت‏بار آماده ساخته است‏. احزاب – آیه 57

    وسایل الشیعه، جلد 2، ص :593 :” کسى که به خاندان پیامبر صلى الله علیه وآله بى احترامى کند از لعنت شدگان است “.

    باز ندای شیطانی و پلید استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بار از گلوی هتاک بی شرمی به نام “شاهین نجفی” هوای انسانیت را آلوده و با توهین به ساحت مقدس امام هادی علیه السلام ، قلب حضرت ولی عصر (عج) و جان پاک شیفتگان ائمه ی اطهار علیهم السلام را مملو از درد و غم نمود .
    اینک در آدینه روز هفته، روزی که متعلق به دردانه ی حضرت زهرا(س) است با تاسی به ساحت مقدس آن حضرت اعضای سایت ایننرنتی تمیشه برائت و انزجار خود را از این عمل سخیف و شنیع، اعلام و برای مجری حکم ارتداد این محارب خدا تا تاریخ شهادت امام هادی (ع) مبلغ 5000000 ریال جایزه تعیین می نماید. هرچند این مبلغ این جایزه کم است اما گامی است جهت پاسخ به ابلهان تا بدانند با مشتی خاک نمیتوانند خورشید را خاموش کنند.

    دشمنان زبون اسلام و انقلاب بدانند که دست یازیدن به این حربه های کثیف، تنها عمق عصبانیت و خشم آنان از نظام اسلامی ایران و از نهضت بیداری جهان را بر همگان اثبات می کند و همین سرزنش برایشان کافی ست که به فرموده ی سکاندار کشتی بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) از دست ملت ما عصبانی باشند و ازین عصبانیت بمیرند چرا که ملت بزرگ ایران همراه و همصدا با مسلمانان جهان با عزمی راسخ و پایدار بر اصول مقدس اسلام، دام سست عنکبوت صفتان را از هم گسسته و شرنگ تلخ ناامیدی را در گلوی ناپاکشان خواهند ریخت .

    شاهین نجفی بداند آرزوی داشتن یک زندگی راحت تا حد نوشیدن یک فنجان چای را حتی در منزل خود برایش محال خواهیم ساخت. سربربالش آرامش ازین به بعد برایش حرام خواهد بود و بداند سربازان گمنام امام زمان(عج) تا نابودی روحی و جسمی وی خستگی را حس و تجربه نخواهند کرد

    به امید ظهور

    اعضای سایت اینترنتی تمیشه http://tamishe.ir



  • کلمات کلیدی :