فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
شهریور 90 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

کاریکاتور»
دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 1:28 عصر

بسم الله...

برخورد قاطعانه ایران با گروه تروریستی پژاک...!

برخورد قاطعانه ایران با گروه تروریستی پژاک...! / کارتون: سجاد جعفری 

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :فدایی ولایت::نظرات دیگران [ نظر]

    طرح یه سوال؟»
    دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 1:48 صبح

    سلام دوستان تمامی نوشته های بنده دچار عیب و نواقص دستوری و املایست پس به امید خدا  تلاش خواهم کرد تا برطرف شود اما کمی زمان میبرد که امید وارم که شما هم با نظرات سازنده خویش مرا یاری کنید!
    آیا انسان نمی داند که روزی میمیرد! پاسخ من به این سوال اینست که ار بدو تولد به این موضوع واقف است!

    این مرگ پیامدی دارد یا تنها پایان زندگی ایست؟
    ادیان مختلف و عرفان های گوناگون و یا حتی بی دین ها(لایک ها) و جالب تر اینکه شیطان پرستان نیز  به گونه ی هرچند نا متعارف به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند. هر کس به گونه و طریقی زندگی بعد مرگ را برای خود توجیه کرده اما برای برخی زندگی تنها در همین دنیا پایان میپذیرد و هیچ معنی خاصی حیات بعد مرگ نزد آنها ندارد!

    آیا انسان علاوه بر مادی گرایی به معنویات زندگی علاقه نشان داده؟
    جواب این سوال می تواند بسیار پیچیده باشد! اما رجوع میکنیم به کشور خودمون (ایران)دین خودمون (اسلام) و شهر و دیار خودمون (در هر نقطه از ایران زمین)،گفتن نداره که همیشه در کنار ما انسانها قدرت مند و بانفوذ و ثروتمند وجود دارند که در اوج دارا بودن و رفاه کامل به دنبال شاد کردن دل مردم در مراسم های متنوع اسلامی و جشن های باستانی با عناوینی مثل فراهم کردن خوراک ،پوشاک، مسکن،تهیه  وام  برای زوج های جوان  که مشکل مالی دارند و یا حتی برای آزادی زندانی ها نیز بوده ،از این قیل انسانها در تاریخ ما و جهان بی شمارست.

    آیا بشر در طول تاریخ زندگی خود به زنان اجازه مطرح شدن داده؟

    پاسخ این سوال هم می تواند بسیار سخت و پیچیده باشد اما به زبان ساده عرض میکنم  نظریه نا متعارف می گوید که  زن به عنوان مولد انسان و آلت دست مردان در شروع پیداش فرهنگ و دانش بوده است اما کم کم با گذشت زمان، زنان جایی در میان کانون خانواده و بعد بیرون از خانه و خانواده و با گذشت زمان بیشتر پا از گریم دراز تر کرده و در کنار مردان به فعالیت می پردازند .اما این تنها فریبیست که مردان در کتب و جامع رواج داده تا به خواسته های خویش  دست یابند و کلاه گشادی بر سر زنان بگذارند. همیشه افسار زنان را با زیرکی در دست بگیرند چونکه در پیشرفته ترین جامع (غربیان نژاد پرست) زن به عنوان کالا (سکس)،در فرهنگ شرق(زرد پوستان)کارگر،در جوامع غیر اسلامی همسایه(ما بقی کشور ها اطراف) به همان منوال و گاه بلای جان همسر می انجامد.اما در کشور های اسلامی غیر ایرانی(عرب) زن کم ترین آزادی و حقوق برخوردار است در حد یه گوسفند(با عرض معذرت وشرمندگی برای غیر هم جنسام)و اما در کشور خودمان میشه گفت اگه زنان در بیرون خانواده احاس امنیت کنند چند دهه ای هست که خودشان را مطرح کرده اند که بدک نبوده و رو صدایی زیر سایه انقلاب واس خودشون براه انداختند که بازم جا داره به پای مردا برسند هرچند این حرفم  دیگه گقتن نداره .
    بدیل کمبود وقت مابقی سوالات عجیب و پاسخ های عجیب تر در پست های بعد قرار خواهیم داد . دوستان با نظرات مارو در این امر یاری  و حمایت بفرمایند! (مرد=قدرت)



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]

    کوهی عجیب در ایران با خاصیت درمان ایدز»
    یکشنبه 90 شهریور 13 ساعت 10:34 صبح

    مشرق:این کوه باستانی پردیس است که در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.

    کوه پردیس

    مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین بجای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کردند.
    منبع‌: گروه اینترنتی قلب من

    ادامه مطلب...

    خبر خیلی مهم»
    شنبه 90 شهریور 12 ساعت 8:8 عصر

    دوستهای عزیزم سلام
    این متن نقل قولی است از یکی از دوستانم که برای شما بدون هیچ دستکاری می نویسم .
    لطفا با دقت تا انتها بخونید .

    " چند هفته پیش یعنی حدودا اوایل مرداد سال نود ، متاسفانه در سوگ خواهر یکی از دوستان قدیمیم نشستیم، دختری که دکترای معماری داشت و در چندین دانشگاه تدریس میکرد، پیانو را به زیبایی مینواخت و از همه مهمتر دو تا بچه داشت : دو سال و نیمه و 6 ساله.
    این خانم دکتر بعد از خوردن شاتوت دجار افت شدید فشار خون میشه بطوری که به بیمارستان منتقلش میکنند  وقتی رسیده بوده بیمارستان به قدری کبود شده بوده که پزشکها فکر میکنن در اثر ضرب و شتم به این حال افتاده و بعد از چند ساعت به اغما میره و کمتر از یک هفته بعدش برای همیشه از پیش ما میره .
    اولش همه به سمی بودن شاتوتها مشکوک میشند، علی رغم اینکه هیچ آدم عاقلی درخت توت و شاتوت و امثالهم را سمپاشی نمیکنه، ولی نتایج کالبد شکافی هیچ چیزی را نشان نمیده و بدون اینکه جواب مشخصی به خانواده او داده بشه مرگ مشکوک گزارش میشه .
    حالا بعد از سه هفته با پیگیریهایی که خانواده اش کرده اند و مکاتباتی که با دوستان پزشکشون که خارج از کشور هستند انجام دادند متوجه شدند که تابستان امسال سی مورد مشابه در امریکا گزارش شده که دقیقا با همین مشخصات مردند و آلمان اولین کشوری بوده که متوجه این بیماری جدید و ناشناخته شده و ظاهرا اسمش مسمومیت نیکولای است و هنوز هیچ پادزهری براش پیدا نشده .
    از همه بدتر اینکه ظاهرا این بلا بر سر دو کوک سه ساله و شش ساله یک خانواده دیگه هم توی همین ایران خودمون اومده که به فاصله چهل روز از همدیگه فوت شدند و هنوز هیچ احدی توی هیچ خبر گزاری این موضوع را منتشر نکرده .مشخص نیست که چه چیزی باعث مسمومیت این افراد با شاتوت میشه ولی یکی از پزشکها گفته قدرت مسمومیت در حد مسمومیت با مرگ موش است .
    شاید این هم یکی از اون مواردی باشه که این روزها به محصولات وارداتی چینی مربوط میشه، شاید بذر این گیاهها آلوده بوده یا، نمیدونم والله .به هر حال از همه شما خواهش میکنم با انتشار این خبر به بقیه، جلوی از بین رفتن بقیه دوستان و هموطنانمون را بگیریم .
    امیدوارم همیشه شاد و سلامت  باشید."


  • کلمات کلیدی : اخبار سلامت
  • هم غزه هم لبنان هم سومالی هم همه مردم جهان»
    شنبه 90 شهریور 12 ساعت 11:40 صبح

     

    ماجرا از اونجایی شروع شد که تبلیغات ریاست جمهوری شروع گردید و موسوی بعد از مدتها به تلویزیون امدو دیدیم  گفت وقتی خودمان مشکل داریم چرا باید به فلسطین و لبنان کمک کنیم؟

    چشمانم گرد شده بود میگفتم: ای بابا این  دیگه کیه ؟؟؟؟   مگم خودش را نخست وزیر امام نمیدونست ؟؟؟  مگم نمیگفت خط امامی هستیم ؟؟؟         امام در دوره تحریم و ترور و جنگ که بدترین دوران انقلاب بوداز مسلمان جهان حمایت میکردو روز قدس وتشکیل حزب الله وغیره راندیده بود؟

    بحث ادامه پیدا کرد حتی در مناظره اما مهمترین حادثه روز قدس اتفاق افتاد وقتی که رادیو اسرائیل شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را مطرح کرد و عده ای نادان یا جاهل این را عنوان کردند و کروبی و موسوی هر وقت اسم این دو نفر را میشنوم یاد دو نفر میفتم(به نظراین دوبیشتر شبیه مت وپت هستند) هیچ گونه واکنشی نگرفتند حتی سردمداران اصلی مانند خاتمی و  رفسنجانی ؟؟؟

    http://local.persiangig.com/image/03_kevin_carterx.jpg

     

     چرا میگویند چراغی  به خانه رواست به مسجد حرام است و آیا این با کمک به مظلومان جهان تطبیق میکند؟؟اصلا چرا باید به مردم جهان کمک کنیم ؟؟؟؟؟

    من میگم از این زاویه ببینم که چرا کمک نکنیم مگر ما آزاده و انسان نیستیم؟؟ مگر ما وجدان و شرف و دین نداریم؟؟    مگر دین و وجدان ما نمیگوید به مظلوم کمک کنیم؟مگر کوروش برای عدالت نمیجنگید ؟؟؟  مگر سعدی مهمترین شعرش همین نبود؟ بنی ادم اعضای یک پیکرند ...............


    مگر پیامبران و امامان همین رانگفتند و یا امام مهدی عج بیاید گرفتن حق مظلوم از مهمترین و برترین اعمالش نیست؟ حتی امام خمینی قبل و بعد از انقلاب هم همینکار را انجام میداد.

    درسته چراغی که به خانه رواست یه مسجد حرام است و خدا از حقش به خاطر ما میگذرد اما اگر همسایه ما از گرسنگی و ظلم در حال مرگ باشد و هر روز تهدید به مرگ شود آیا ما هیچ عکس العملی نشان نمیدهیم بنده فکر میکنم هر کسی نسبت به مظلوم و انسانیت ساکت بنشیند و واکنشی از خود بروز ندهد انسان نیست اما اگر کسی از ظالم حمایت کند و برعلیه مظلوم شعار دهد از حیوان کمتر است

    دراین شک نباید کرد کسی که میگوید به سومالی کمک نکنیم و فقط مردم ایران را داشته باشیم . وقتی به کمک ایرانی ها هم میرسد هیچ کمکی نمیکند و میگوید خودمان نیازمندتر هستیم .

    هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران

    به امید ظهور و نابودی ظلم و سلطه صلوات



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران»
    شنبه 90 شهریور 12 ساعت 11:39 صبح

    مسأله «فلسطین» را چگونه باید تعریف کرد؟ آیا مسأله‌ای فلسطینی و یا حداکثر عربی است؟ یا مسأله‌ای انسانی است؟
    اعراب در این که مسأله‌ی فلسطین یکی از مهم‌ترین مسایل عربی است؛ تردیدی نداشتند؛ اما ابتدا «انورسادات» با صلح کمپ‌دیوید و پس از او در دو دهه اخیر بسیاری از سران عرب به این سمت و سو رفتند که مسأله‌ی فلسطین، مسأله‌ای فلسطینی است و نه عربی!در کشورمان ایران، رژیم پهلوی هم‌سوئی و هم‌پیمانی با اسرائیل داشت. با سقوط رژیم گذشته، یکی از نقاط مشترک جناح‌های سیاسی در سه دهه انقلاب اسلامی، هم‌سخنی در این محور بود که فلسطین، تنها مسأله‌ای فلسطینی و یا عربی نیست؛ بلکه مسأله‌ای انسانی- اسلامی است.کم و بیش در دو دهه اخیر، برخی نویسندگان رسانه‌ای تردیدهایی در این نقطه وفاق آفریدند؛ سال گذشته، در آشوب‌های سیاسی شعارهایی شنیده شد که علنی‌سازی آن نواها و تردیدها بود.نویسنده در این جستار می‌کوشد این موضوع را بار دیگر مورد توجه قرار دهد.چه این‌که این تردیدها می‌تواند به مرور، سمت‌و‌سوهای جدیدی را در فضای نخبگانی- عمومی ایجاد کند. شرایط کشورهای عرب منطقه را می‌توان دید. افسران آزاد در مصر با شعار حمایت از فلسطین به قدرت رسیدند و عبدالناصر نماد مقاومت عربی علیه صهیونیسم شد و جانشین او انورسادات، قهرمان جنگ‌های رمضان (1973) گردید؛ اما آن پیشینه پایدار نماند و از دل آن، سازش با اسرائیل در کمپ دیوید برآمد! سران جامعه عربی، به گونه‌ای یکپارچه با موضع او به مخالفت برخاستند؛ مصر را از مجامع خود راندند و صلح مصر با اسرائیل دلیل اصلی آن دانستند؛ اما چندی نگذشت که کشورهای عربی، به آن سو شتاب گرفتند و برخی از مصر گوی سبقت را ربودند!این سرنوشت، می‌تواند مورد توجه سیاستمداران و نظریه‌پردازان ایرانی نیز باشد. ما در سه دهه اخیر، در جبهه مقاومت رسمی علیه اسرائیل قرار گرفته‌ایم. چه این‌که قبل از آن رژیم کشور در ائتلاف سیاسی- اقتصادی با اسرائیل قرار داشت. اکنون همان زمینه‌ها و رخدادها که سیاست رسمی کشورهای عربی را به سوی هم‌نوایی و یا سازش سوق داد؛ می‌تواند جبهه مقاومت ایرانی را نیز تحت تأثیر قرار دهد.یکی از نکات مهم تفسیر نخبگانی و بلیغ عمومی آن در ماهیت‌شناسی مسأله فلسطین است. این که آیا آن را مقوله‌ای از قبیل اختلافات ارضی یا نژادی در سودان و... بدانیم یا آن را مسأله‌ای فراتر تلقی کنیم؟
    این نوشتار، مروری اشاره‌وار به فهرستی است که می‌تواند پاسخ دهنده به این پرسش اساسی باشد.

    - اسرائیل، رژیم نامشروع

    عناصر تشکیل‌دهنده یک کشور، 3 عنصر اصلی‌اند: جمعیت، سرزمین و حکومت. همگان می‌دانیم که جمعیت یهودیان اسرائیل، ریشه در آن آب و خاک ندارند بلکه عمدتاً از مناطق مختلف جهان به آن سرزمین آمده‌اند و برخلاف تمایل مردم آن در این منطقه، اسکان داده شده‌اند. هم‌چنین سرزمین اسرائیل، مرزهای نامشخص و نامعلومی دارد. مرزهای 1948، 1967 یا... و بالاخره، حکومت این کشور هم نماینده مردم آن نیست، بخش وسیعی از مردم فلسطین را آوارگان آن تشکیل می‌دهند که نقشی در آن نداشته و ندارند. این نکات، این پرسش را می‌آفریند که آیا می‌توان با اسرائیل، به عنوان یک «کشور» مواجه شد و مسأله آن را، مسائل داخلی یک کشور تلقی کرد؟

    2- اسرائیل، رژیم کشتار
    این رژیم با کشتار انسانی پیوند دیرین دارد. برابر با یک فهرست، حدود 30 کشتار فجیع در تاریخ این رژیم ثبت تاریخی است؛ این فهرست بلند بالا را می‌توان با تحقیق گسترده همراه ساخت و ابعاد قتل و کشتار آن را بازخوانی کرد. فهرست آن، عبارتست از:

    1- انهدام هتل ملک داود (فلسطین 1946)
    2- کشتار روستای دیریاسین (فلسطین 1948)
    3- کشتار دو روستای اللد و الرمله (فلسطین 1948)
    4- الطنطوره (فلسطین 1948)
    5- الدوایمه (فلسطین 1948)
    6- قبیه (فلسطین 1953)
    7- حولا (لبنان 1948)
    8- کفرقاسم (فلسطین 1956)
    9- خان‌یونس (نوار غزه 1956)
    10- جانین (لبنان 1967)
    11- عیترون (لبنان 1975)
    12- بنت جبیل (لبنان 1976)
    13- اوزاعی (لبنان 1978)
    14- راشیا (لبنان 1978)
    15- کوئین (لبنان 1978)
    16- عدلون (لبنان 1978)
    17- عباسیه (لبنان 1978)
    18- صبرا و شتیلا (لبنان 1982)
    19- البرج الشمالی (لبنان 1982)
    20- عیون قاره (فلسطین 1990)
    21- کشتار نمازگزاران مسجدالاقصی (1991)
    22- حرم ابراهیمی (الخلیل 1994)
    23- اردوگاه جنین (الخلیل 2002)
    24- انتفاضه الاقصی (2003)
    25- قانا (2006)
    26- کرانه باختری (2006)
    27- غزه (2009)
    28- حمله به ناوگان آزادی (2010)

    از فهرست فوق، ساده و سریع می‌توان عبور کرد! اما تک‌تک موارد، انبوهی از مصائب انسانی را روایت می‌کند. از کشتار دیریاسین و صبرا و شتیلا تا آخرین تهاجم (حمله به کاروان آزادی غزه)
    3- رنج ‌آوارگی
    آوارگی مردم فلسطین از 1947 آغاز می‌شود و در روز نکبت (در سال 1948) اوج می‌گیرد. در آن روز 650 هزار عرب فلسطین از خانه و کاشانه خویش آواره می‌شوند. امروزه حداقل بیش از 4 میلیون آواره فلسطینی وجود دارند که بخش وسیعی از آنان هنوز در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. اردوگاه‌های کرانه باختری (با بیش از 500 هزار نفر) نوار غزه (تعداد قابل توجه) سوریه (در سال 2003 م، با آمار حدود 700 هزار نفر) اردن (حدود 700 هزار نفر) لبنان و... فلسطینیان در بیش از 60 سال آوارگی، انبوهی از زخم‌های ماندگار را با خود داشته و دارند؛ فقر، بیکاری، سطح پائین آموزش و بهداشت، افسردگی روحی- روانی و...

    اگر این روزها، حوادثی چون سیل پاکستان و آوارگی موقت سیل‌زدگان، همدردی انسان غربی و شرقی را به همراه دارد؛ آوارگان فلسطینی 60 سال است که این اندوه را با خود بهمراه دارند و از مصائب آن رنجورند.

    4- رژیم نژادپرست
    اسرائیل، جفت رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است وهم‌چون آن، در تحقیر، تبعیض و سرکوب نژادهای غیر حاکم عمل می‌کند؛ فلسفه نظری- سیاسی رژیم اسرائیل یعنی صهیونیسم، بر طبقه‌بندی شهروندی متکی است. قطعنامه 3379 مجمع عمومی سازمان ملل متحده (در سال 1975) تصریح می‌کند: مقرر می‌دارد صهیونیسم نوعی از انواع نژادپرستی و تبعیض‌نژادی است.

    تبعات این نژادپرستی آشکار را در آمارهایی از قبیل آمار زیر می‌توان دید:

    - 700 شهر و روستای یهودی ساخته می‌شود اما یک روستای فلسطینی ساخته نمی‌شود.
    - سهم عرب‌های فلسطینی در بازار کار دولتی 7/6 درصد است.
    - سهم استخدام آن در بخش عمومی 2 درصد و در بخش خصوصی کمتر از یک درصد است.
    - عرب‌های فسطینی، تنها 7 درصد دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.
    - 50 درصد آنان زیر خط فقرند/ 93 درصد اراضی عرب‌ها ی فلسطینی مصادره شده است.
    - و...

    5- اسرائیل، رژیم ترور
    اسرائیل، با سازمان‌های تروریستی متولد شد. سازمان‌هایی از قبیل ایرگون، ماکانا، استرن و... و رهبران رژیم اسرائیل نیز از دل این سازمان‌های تروریستی برآمدند. کسانی چون: بن‌گوریون، اسحاق شاهیر، اسحاق رابین و... رژیم اسرائیل از ابتدا تا کنون با عملیات تروریستی در داخل و خارج مرزهای آن ادامه حیات داده است. بمب‌گذاری‌ها، ترورهای هدف‌دار، هواپیماربایی و... در سازمان موساد بخش عملیات ویژه آن (که به ترورهای مخالفان می‌پردازد) از بخش‌های فعال به شمار می‌آید.

    6- تهدیدکننده امنیت منطقه خاورمیانه
    اسرائیل، تنها یک کشور نامشروع نیست، بلکه از ابتدای تأسیس تا کنون، کانون ناامن‌سازی منطقه خاورمیانه بوده است. چندین جنگ بزرگ و کوچک را به منطقه تحمیل کرده است (1948، 1967، 1973 و...) تنها کشور منطقه است که سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارد؛ سلاح‌های مخرب را به کار می‌برد و...

    7- تأثیرگذاری در سیاست‌ خارجی افراطی آمریکا
    لابی اسرائیل در ایلات متحده، از لابی‌های مؤثر در سیاست خارجی آن کشور است. سیاست‌های نامعقول آمریکا در منطقه، متأثر از این لابی پرنفوذ است. کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیل، کمیته یهودیان آمریکا، انجمن رؤسای سازمان یهودی آمریکا و... از لابی‌های اسرائیل برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری، مطالعاتی، رسانه‌ای و... هستند. لابی اسرائیل با مسیحیان اونجلیک (جری فالول، گری پائور و...) و نیز نئوکان‌ها (چون جان بولتون، ویلیام بنت و...) پیوند دارد.
    در یک کلام، اسرائیل تنها یک رژیم سرکش در منطقه نیست؛ بلکه با نفوذ مؤثر در ابر قدرت کنونی جهان، در مسایل منطقه و دنیا، روح افراطی‌گرایی و خشونت سیاسی- نظامی را ترویج و گسترش می‌بخشد.

    8- آرمان اسرائیل بزرگ
    سرزمین اسرائیل کامل، اشاره به سرزمین موعود تورات دارد که در آیات سفر پیدایش از آن یاد شده است: «در آن روز خداوند با ابرام عهد بست و گفت این زمین را از نهر مصر تا نهر عظیم یعنی نهر فرات به نسل تو بخشیدم»
    صهیونیسم و جریان تندرو اسرائیلی، با این وعده شکل یافته‌اند و به آن دل‌بسته‌اند. به راستی چگونه می‌توان این خطر را دست کم گرفت و آن را مسأله‌ای فلسطینی یا عربی تلقی کرد؟!

    9- رژیم متمرد جهانی
    اسرائیل، از ابتدای تکوین تا کنون، با قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت و یا مجمع عمومی سازمان ملل متحده مواجه بوده است. تقریباً حدود 100 مصوبه از این نهاد علیه اسرائیل وجود دارد. از سال 1948 هر سال تقریباً 5/1 مصوبه! در قطعنامه 342 در سال 1967، ملزم به عقب‌نشینی از مناطق اشغالی یعنی کرانه باختری، نوار غزه، بیت‌المقدس شرعی، ارتفاعات جولان، صحرای سینا و... شد. در قطعنامه 267، در 1968 نسبت به تصرفات در بیت‌المقدس شرقی محکوم شد؛ و قطعنامه‌های دیگر و دیگر...

    * * *
    این مطالعه گذرا، پاسخ به پرسش اصلی این جستار است که آیا براستی می‌توان مسأله‌ی فلسطینی را، در سطوح مسأله‌ای قومی و یا عربی تنزل دارد؟ برخی روشنفکران یا سیاستمداران چون اختلافات سیاسی با نظام و یا دولت دارند؛ آیا منطقاً و اخلاقاً حق دارند که در پناه گزاره غلط «دشمن دشمن ما دوست ماست» قرار گیرند و سخنانی همدلانه با رژیم غاصب اسرائیل را بر زبان و قلم آورند و یا حمایت انسانی دولت و جامعه ایرانی را از حق انسانی فلسطینیان به سخره و یا نقد گیرند؟

    این قلم در مورد روش‌های حمایت نظری ابراز نمی‌کند؛ اما باورمند است که حمایت از آرمان فلسطینی، دفاع از یک حق انسانی است.


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    رحمت خداوند . . .»
    چهارشنبه 90 شهریور 9 ساعت 5:12 عصر

     

     

    دارد باران میبارد...
    به پاس این همه پاکی و طراوت لطفاً یک دقیقه چتر هایتان را ببندید.

    هیچ زمینی ســــبـــز نشود جز آنکه پیشتر بـارانــی باریده باشد و نــوری بـرافـروختــه نــگردد، مگر پیش از آن افرادی همچو شمعی مخــلصــانه آب شده باشنــد. به قول مولانا :

    ز ابـــر گریان شاخ، سبــز و تــر شود
    نــور شــمع از گــریـه روشن تــر شود

    پس بــارانـــی باشیم...
    تا در آخر سـبــز شویم...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید ایمان::نظرات دیگران [ نظر]

    حجاب ...»
    چهارشنبه 90 شهریور 9 ساعت 5:7 عصر

     

     

    یک داستان کوتاه و شاید واقعی!



    جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی موأدبانه گفت:
    ببخشید آقا! من می‌تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟



    مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد:

    مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری… گه می‌خوری تو و هفت جد آبادت، خجالت نمی‌کشی؟



    جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش‌های مرد عصبی شود و عکس‌العملی نشان دهد، همانطور مؤدبانه و متین ادامه داد:
    خیلی عذر می‌خوام فکر نمی‌کردم این همه عصبی و غیرتی بشین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه می‌کنن و لذت می‌برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم … حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم.



    مرد خشکش زد …
    همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد…
     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید ایمان::نظرات دیگران [ نظر]

    عید سعید فطر بر همه مبارکباد»
    چهارشنبه 90 شهریور 9 ساعت 3:16 صبح

    به همان اندازه که حلول ماه رمضان، خنده و خوشحالی را بر لبان‌مان جاری می‌کند، رفتنش و حتی فکر آن، بغض‌های گلو را می‌ترکاند و انسان مؤمن را در اندوه و ناراحتی فرو می‌برد.

    دلتنگ رفتنش هستم. حتی فکر رسیدن دهه آخر این ماه، باعث می‌شود بغض، گلویم را بگیرد. سحرهای این ماه، مرا مجنون می‌کند. لحضات افطارش فوق‌العاده است.

    می‌دانی در این دو لحظه بیش از یک میلیارد نفر در جهان اسلام به خدا فکر می‌کنند و در ذهن همه‌شان یک چیز است و بر لبشان یک ذکر.

    در این دو لحظه کمترین گناه از سوی مسلمانان صورت می‌گیرد.

    کدام مسلمان در این دو لحظه (علاوه بر طول روز) مشغول گناه است؟

    این هماهنگی ذهن و زبان و به کمترین حد رسیدن اشتغال به گناه، چنین حالتی را در ما به وجود می‌آورد،

    خوشحال از آمدنش و نگران از وداعش...

    برای شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    عید سعید فطر بر مسلمانان جهان مبارک باد»
    چهارشنبه 90 شهریور 9 ساعت 12:0 صبح

    یک ماه میهمانی خدا گذشت، یک ماه خودسازی و مبارزه با نفس سپری شد،

    خوشا آنان که از آن ضیافت و این مبارزه، سربلند و پیروز برآمدند
    و اینک مؤمنان به شکرانه این سربلندی و پیروزی، عید می گیرند و به یکدیگر شادباش می گویند.

    مهربان پروردگار! به پاسداشت مهرورزی تو، روزه گرفتیم و اکنون به نماز فطرت، پاک میرویم و در آب رحمتت روح و جان می شوییم و تن پوش آمرزش بر تن می نماییم. در این لحظه های سبز استجابت، شاخه های نخل آرزو را در دست می گیریم و ظهور موعود آخرین را از تو میخواهیم


    عید سعید فطر ، عید آسودگی از آتش غفلت ورهیدگی از زنجیر نفس ، بر میهمانان حضرت حق مبارک باد.

    عید واقعی آن وقتی است که انسان رضای خدا را به دست بیاورد، پس درون خودمان را اصلاح کنیم.

    خدا را سپاسگذاریم بعد ازمدتی تلاش و کوشش گروهی جوان و پویا به آرزوی دیرینه خود برای ساخت سایت و انجمنی تاحدودی درخور شهرستان کردکوی جامعه عمل پوشاندیم و با این عید عزیز افتتاح نموده است هرچند در ابتدای راه هستیم اما انشاالله با همکاری مشتاقان و علاقمندان فضای مجازی و شهرستان  به قله های بلند و آرمان هایی جهت ترقی و پیشرفت روز افزون دست یابیم .

    به همین منظور دست همکاری  همه عزیزان را جهت معرفی این سایت و فعالیت در راه  شناساندن هرچه بهتر توانایی های شهرستان کردکوی صمیمانه میفشاریم و مارا از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید.

     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وبلاگ نویسان کردکوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >