فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
برنامه های ماهواره ای دشمن با هدف استحاله فرهنگی تولید می شود - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]

نماینده گرگان و آق قلا و عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش شبکه های ماهواری و پخش سریال های مختلف از این شبکه ها یکی از مهمترین اهداف غرب در جهت از بین بردن فرهنگ و ارزش های فرهنگی مورد توجه مردم ایران و استحاله فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی طاهری’ روز سه شنبه با بیان اینکه جنگ نرم دشمنان علیه ایران ادامه دارد، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی نخستین هدف این برنامه ها می باشد.
وی افزود: در حال حاضر جنگ تسلیحاتی و نظامی کارساز نیست و استکبار جهانی برای مقابله با ارزش های ملی در کشور، جنگ نرم را دنبال می کند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سریال های ماهواره ای فارسی زبان در حال حاضر میان خانواده های ایرانی راه پیدا کرده و هدفی جز تخریب ارزش ها و استحاله ندارد.
براساس اعلام دفتر نماینده گرگان و آق قلا در مجلس ، وی با اشاره به غرب گرایی و تفکر انحصاری در این سریال ها تصریح کرد: ترویج بی بند و باری و انحصار طلبی یکی دیگر از اهداف غرب علیه ایران است که در این برنامه ها به روشنی مشهود است.
طاهری با بیان نقش رسانه ملی در مواجه با شبکه های ماهواره ای افزود: صدا و سیما در جهت دهی افکار عمومی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش عمده ای دارد.
نماینده مجلس سریال های ایرانی را گامی مثبت در جهت مبارزه با برنامه های موهوم شبکه های ماهواره ای دانست و تأکید کرد: گسترش شبکه های مختلف سیما و تولید برنامه ها و سریال‌های مفرح در این شبکه ها، مخاطبان بیشتری را با رسانه ملی همراه کرده و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد ، مردم سراغ ماهواره نمی‌روند.
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیجیتال شدن شبکه های صدا و سیما نیز تصریح کرد :دیجیتال شدن فرستنده ها بازتاب خوبی در میان مخاطبان رسانه ملی داشته است و مردم می توانند به شبکه های متعدد سراسری و استانی در کشور دسترسی داشته باشند.


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]