فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
کوچ آفتاب - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ متکبّری، دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام]

کوچ آفتاب»
شنبه 90 بهمن 1 ساعت 10:52 عصر

رحلت حضرت محمد (ص) ،پیامبر عشق و مهربانی
و تمام غمهای عظمای ایام آخر ماه صفر تسلیتتان باد .


پیامبر خدا (صلى الله علیه وآله) در تاریخ 28 صفر سال 10 هجرى در مدینه منوره چشم از جهان فرو بستند و به لقاء الله پیوستند، و این در حالى بود که سر در سینه برادر خویش على بن ابى طالب (علیه السلام) داشتند: (ولقد قبض رسول الله...): و رسول خدا در حالى قبض روح شد که سر بر سینه من نهاده بود و جانش در میان دستانم گرفته شد و من دستم را بر چهره ایشان کشیدم و من متولى غسل آن حضرت شدم و ملائکه مرا کمک مى کردند و در و دیوار خانه‏ اش من از صداى آهسته آنان که بر او نماز مى خواندند و گروهى بالاى مى رفتند و گوش من از صداى آهسته آنان که بر او نماز مى خواندند خالى نمى شد تا آنکه او را در ضریحش به خاک سپردیم... (نهج البلاغه، فیض الاسلام: خطبه 88).
و در غم رحلت پیامبر (صلى الله علیه وآله) در حالى که حضرت را غسل مى داد و کفن مى کرد، چنین فرمود: (بأبى أنت و أمى یا رسول الله لقد انقطع بموتک...): پدر و مادرم فداى تو اى رسول خدا! همانا با مرگ تو از نعمتى محروم شدیم که با مرگ دیگران از آن محروم نمى شدیم و آن، نعمت نبوت و اخبار آسمانى بود. مصیبت تو آنقدر بزرگ است که ما را به خاطر تمام مصیبتهاى دیگر تسلیت مى دهد و از این جهت، تو منحصر به فرد هستى و همه مردم در سوگ تو ماتمزده هستند و از این جهت عمومیت دارى و اگر نبود که تو ما را به صبر امر فرمودى و از جزع و ناله نهى نمودى، سرچشمه‏ هاى اشک را خشک مى کردیم و درد و غم ما همواره باقى مى بود و اندوه ما زدوده نمى شد و اینها نیز براى تو اندک است، ولى مرگ را نمى توان برطرف کرد، پدر و مادرم فداى تو باد! ما را نزد پروردگارت یاد کن و در خاطر خود نگهدار!) (نهج البلاغه، فیض الاسلام، خطبه 226).  
                                                               
رسول خدا (صلى الله علیه وآله)
لحظاتى پیش از رحلت فرمود: (براى من کاغذ و دواتى بیاورید تا مکتوبى بنویسم که پس از من گمراه نشوید!) در این لحظه، عمر بن الخطاب گفت: (این مرد هذیان مى گوید و بیمارى بر او غلبه کرده است! ما را کتاب خدا بست است! و شعار (حسبنا کتاب الله) که نقض کننده فرمایش نبى اکرم (صلى الله علیه وآله) إنى تارک فیکم الثقلین.. از همان مجلس ریشه گرفت.

رحلت پیامبر مصیبت بزرگى براى اسلام و مسلمانان به شمار مى‏ رفت‏ که تا آن روزگار نظیرى براى آن اتفاق نیفتاده بود. . حضرت على علیه السلام به انجام غسل و کفن پیامبر مشغول شد و همراه بادیگر مسلمانان بر پیکر پاک آن‏ حضرت نماز گزارد و آنگاه وى را درخانه‏ اش،آرامگاه کنونى آن‏حضرت به خاک سپرد. بهترین درودها و سلامها بر تو اى رسول خدا و برخاندان پاک و پاکیزه‏ ات باد!