فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
سردار سرلشکر پاسدار شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تنها به ستوه آید پس براى راحت آن سخنان تازه حکمت باید . [نهج البلاغه]

حریمت قبله ی جانم/                         بود حب تو ایمانم


تو را هر لحظه می خوانم/                رضا جانم، رضا جانم

منم مست ولای تو/                           گدایم من گدای تو

نهادم سر به پای تو/                       رضا جانم، رضا جانم

میلادپر برکت  ولینعمتمان حجت هشتم امام رضا (ع) بر سفرنشینان کرامتش مبارکباد

... .................. ...

این پست را به نام شهیدی مینویسم که خیلی از ما اسم اصلی اش را نمیدانیم و نمیدانیم چه مقام و سمت بزرگی در جنگ را داشته است و شاید ندانیم چه زحمتهای فراوانی برای جنگ و منظم کردن سپاه کشیده است و به نظرم شاید هیچ وقت هم نمیتوانیم به عظمت و زحمتهایش پی ببریم .

اسم اصلی اش غلامحسین افشردی بود اما بعلت مسئولیت اطلاعات نام حسن باقری را برایش انتخاب کردند . که مشهورتر از اسم اصلی اش میباشد.

در عملیاتهای مهم سالهای اول جنگ نقش فرماندهی و عملیاتی را برعهده داشتند و برخی تشریح منطقه عملیاتی توسط ایشان برای همه فرماندهان جنگ در تلویزیون به نمایش گذاشته میشود.و هنوز هم از استعدادش حرفهای فراوانی عنوان میگردد.

ثمره ازدواج او  دختری بود که به عشق مولایمان اسم مادرش نرگس رابرای دخترش برگزید

 خاطره ای که جدیدا یکی از فرمانده های سابق جنگ که در نشست با یکی از فرمانده هان عراقی برملا گردید به این شرح بوده است:  فرمانده عراقی داشتند خاطرات جنگ خودشان را بیان میکردند و میگفتند که بنده در فلان جا اینکار را کردم و در چنین عملیاتی این نقش را داشتم و برای فرمانده های ایرانی  کل کل میکردند و در همین هنگام فرمانده ایرانی به ایشان میگوید حسن باقری را میشناسی و ایشان شروع به تعریف از این حسن باقری میکند و میگوید خیلی شانس اوردیم او را زود به شهادت رسانیدم .

در همین لحظه فرمانده ایرانی میگوید درتاریخ فلان در چنین منطقه ای یادت است امده بودی؟ فرمانده عراقی با تعجب میگوید بله یادم است. شما از کجا میدانید ؟ فرمانده ایرانی میگوید من مسئولیت اون منقطه را داشتم هنگام ورود شما حسن باقری با من تماس گرفت و گفت مراقب باشم شما امده اید و نباید کاری کنم به شما اسیب برسد چون این یکی از فرمانده های بی عرضه عراقی است که زنده اش بیشتر به درد مامیخورد . با گفتن این حرف فرمانده عراقی تا آخر ساکت ماند.

به نظر بنده  لقب مظلوم ترین شهید جنگ برازنده این سرلشکر بزرگ است که متاسفانه  به ابعاد زندگی و شخصیتشان هنوز به صورت شایسته بیان نشده است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]