فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
مهر 90 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، خلوص در عمل است . [امام علی علیه السلام]

حریمت قبله ی جانم/                         بود حب تو ایمانم


تو را هر لحظه می خوانم/                رضا جانم، رضا جانم

منم مست ولای تو/                           گدایم من گدای تو

نهادم سر به پای تو/                       رضا جانم، رضا جانم

میلادپر برکت  ولینعمتمان حجت هشتم امام رضا (ع) بر سفرنشینان کرامتش مبارکباد

... .................. ...

این پست را به نام شهیدی مینویسم که خیلی از ما اسم اصلی اش را نمیدانیم و نمیدانیم چه مقام و سمت بزرگی در جنگ را داشته است و شاید ندانیم چه زحمتهای فراوانی برای جنگ و منظم کردن سپاه کشیده است و به نظرم شاید هیچ وقت هم نمیتوانیم به عظمت و زحمتهایش پی ببریم .

اسم اصلی اش غلامحسین افشردی بود اما بعلت مسئولیت اطلاعات نام حسن باقری را برایش انتخاب کردند . که مشهورتر از اسم اصلی اش میباشد.

در عملیاتهای مهم سالهای اول جنگ نقش فرماندهی و عملیاتی را برعهده داشتند و برخی تشریح منطقه عملیاتی توسط ایشان برای همه فرماندهان جنگ در تلویزیون به نمایش گذاشته میشود.و هنوز هم از استعدادش حرفهای فراوانی عنوان میگردد.

ثمره ازدواج او  دختری بود که به عشق مولایمان اسم مادرش نرگس رابرای دخترش برگزید

 خاطره ای که جدیدا یکی از فرمانده های سابق جنگ که در نشست با یکی از فرمانده هان عراقی برملا گردید به این شرح بوده است:  فرمانده عراقی داشتند خاطرات جنگ خودشان را بیان میکردند و میگفتند که بنده در فلان جا اینکار را کردم و در چنین عملیاتی این نقش را داشتم و برای فرمانده های ایرانی  کل کل میکردند و در همین هنگام فرمانده ایرانی به ایشان میگوید حسن باقری را میشناسی و ایشان شروع به تعریف از این حسن باقری میکند و میگوید خیلی شانس اوردیم او را زود به شهادت رسانیدم .

در همین لحظه فرمانده ایرانی میگوید درتاریخ فلان در چنین منطقه ای یادت است امده بودی؟ فرمانده عراقی با تعجب میگوید بله یادم است. شما از کجا میدانید ؟ فرمانده ایرانی میگوید من مسئولیت اون منقطه را داشتم هنگام ورود شما حسن باقری با من تماس گرفت و گفت مراقب باشم شما امده اید و نباید کاری کنم به شما اسیب برسد چون این یکی از فرمانده های بی عرضه عراقی است که زنده اش بیشتر به درد مامیخورد . با گفتن این حرف فرمانده عراقی تا آخر ساکت ماند.

به نظر بنده  لقب مظلوم ترین شهید جنگ برازنده این سرلشکر بزرگ است که متاسفانه  به ابعاد زندگی و شخصیتشان هنوز به صورت شایسته بیان نشده است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    ولد و کودکی

    به روز سوم شعبان 1375 ه.ق مطابق با 25 اسفند سال 1334 ه.ش در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حوالی میدان خراسان تهران چشم به جهان گشود. والدینش به عشق و محبت اباعبدالله‌الحسین(ع) و از باب تیمن و تبرک، نام «غلامحسین» را بر او نهادند و به دنبال آن در سن دوسالگی در سفر کربلا او راه همراه خود بردند. پدرش که در تربیت وی، جدیت زیادی داشت از همان طفولیت او را با خودبه مسجد و هیأت و مراسم عزاداری سرور شهیدان می‌برد. این حضور معنوی باعث شد که او در آن ایام عضو فعال و مؤثر هیأت نوباوگان محبان‌الحسین(ع) گردد. غلامحسین دوره دبستان را در مدرسه مترجم‌الدوله و دوره متوسطه را در دبیرستان مروی تهران به پایان رساند. 

    فعالیتهای قبل از انقلاب

     در سال 1354 پس از اخذ دیپلم ریاضی، در رشته دامپروری دانشکده کشاورزی شهر ارومیه تحصیلات عالی خود را آغاز کرد. در این ایام علاوه بر مطالعه منظم وانسجام یافته در زمینه مسائل اسلامی، با سخنرانی در جمع دانشجویان و برقراری کلاسهایی در زمینه اصول عقاید برای دانش‌آموزان مدارس، فعالیت مذهبی خود را دنبال می کرد و بارها با بعضی از اساتید غرب زده که فرهنگ اسلامی را انکار و مظاهر منحط غربی را ترویج می‌نمودند، به بحث می‌نشست و ماهیت آن فرهنگ و عوامل غرب زده را افشا می‌کرد. از این رو، وی به عنوان یک عنصر مذهبی و فعال حساسیت مسئولان و گارد دانشگاه را برانگیخته بود، که در نهایت به دلیل این فعالیتها پس از یک سال و نیم تحصیل، از دانشگاه اخراج گردید.

    در این ایام در جواب یکی از نزدیکانش که به او گفته بود: تو یک سال و نیم از عمرت را بی‌خود تلف کردی. پاسخ می‌دهد: من وظیفه‌ام را انجام دادم و اگر به دانشکده رفتم برای کسب مدرک نبود، بلکه برای رشد خودم بود و می‌خواستم که دیگران را هم به صحنه بیاروم. شهید باقری در اسفندماه سال 1356 به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی دوره آموزشی در پادگان جلدیان نقده به ایلام منتقل گردید.

    http://media.farsnews.net/Media/8707/Images/jpg/A0521/A0521671.jpg

    در دوره کوتاه خدمت سربازی با توجه به آشنایی که با مسائل اسلامی داشت به ارشاد و هدایت فکری سربازان پرداخت و همزمان با علمای شهر ایلام از جمله آیت‌الله صدری (امام جمعه قبلی ایلام) ارتباط داشت و اخبار و مسائل پادگان را به ایشان اطلاع می‌داد. به دنبال این فعالیتها، تحت کنترل قرار گرفت و ضمن جدا کردن وی از جمع سربازان پادگان، او را به عنوان راننده یک افسر جزء به کار گماردند. 

    نقش شهید در پیروزی انقلاب

    همزمان با گسترش انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، خدمت سربازی را رها کرد و به موج خروشان و توفنده امت حزب‌الله پیوست و به صورت تمام وقت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به فعالیت پرداخت. به هنگام تشریف فرمایی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، در فعالیتهای کمیته استقبال شرکت چشمگیری داشت و به دلیل برخورداری از آموزش نظامی، به همراه سایر اعضای خانواده و دوستانش در تصرف کلانتری 14 و پادگان ولی‌عصر(عج) «عشرت آباد سابق» در تهران نقش بارزی داشت. ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    مسابقه مقاله»
    شنبه 90 مهر 16 ساعت 8:5 عصر

     

    فراخوان مقاله

    مهدویت و ولایت

    با محور های :

    مقاطع ابتدایی

    زندگینامه،داستان و شعر مرتبط با امام زمان (عج)

    مقاطع راهنمایی،دبیرستان،آموزش عالی

    جهان پس از ظهور حضرت مهدی (عج)

    منجی آخرالزمان در ادیان دیگر

    امام زمان (عج) از منظر قرآن

    ولایت فقیه در سایه مهدویت

    مهلت ارسال آثار:23/8/90

    محل ارسال:گرگان،میدان بسیج،سایت اداری،

    شرکت گاز استان گلستان روابط عمومی ودفترپایگاه بسیج

    شرایط تدوین مقالات:

    1مقالات ارسالی باید بصورت تایپ و

    در قالب فایل wordارسال شود.

    کل امتیزات مقالات 100نمره می باشدکه 40نمره

    برای ارائه مقاله و60نمره برای دفاعیه میباشد.

    مقالات بصورت تحقیقی تهیه گردد و چنانچه

    اینترنتی باشد امتیاز کامل را کسب نخواهدکرد.

    ویرایش زیبا دارای امتیاز میباشد.

    کلیه منابع در تهیه مقاله ذکر گردد.

    همراه با جوایز  

     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :علی منوچهری::نظرات دیگران [ نظر]

    16 مهر شروع یه هفته خوب و متبرک»
    شنبه 90 مهر 16 ساعت 10:19 صبح

    سلام دوستان خوب
    این هفته رو چطور شروع کردید؟

    فردا روز میلاد امام رئوف و مایه فخر ما ایرانی هاست که افتخار میزبانی
    حرم مطهرش رو در مشهد داریم،
    و به نوبه ی خودم این روز عزیز و میلاد با سعادت رو به همه تبریک می گم،
    و دعا می کنم امسال همه توفیق زیارت حرم امام رضا علیه السلام نصیبمون بشه.
    یکی از خبرهای داغ روزهای قبل مرگ مدیرعامل شرکت اپل بود .
    گذشته از کیفیت محصولات اپل که اون رو تبدیل به بالاترین برند دنیا کرده  در سال قبل خود شخصیت استیو در مورد این همه احساسات نشون دادن مردم دنیا موثر بود.

    مردی که همیشه سختی های زندگیش رو تبدیل به فرصت کرد و همین باعث می شد تحسین همه رو برانگیزه و در مرگش احساس ناراحتی زیادی کنن و ایرانی ها خیلی براشون بود و در جاهای مختلف این واقعه رو منعکس کنن.

    روز خوبی داشته باشید.
    بهترین آرزوها رو برای همه دوستان دارم.
    مهدیانی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدیانی::نظرات دیگران [ نظر]

     کتاب زندگینامه داستانی جانباز شیمیایی 8 سال دفاع مقدس “حاج صادق روشنی” به چاپ رسید. حاج صادق روشنی از افتخارات روستای عزیزمان یساقی است. بسیاری از مردم هنوز ایشان را با سرفه های پی در پی و شکر مداوم می شناسند.رئیس حوزه هنری گلستان گفت: این کتاب با هدف ارج نهادن به سرافرازی و رشادت‌های جانبازان جنگ تحمیلی و همچنین آشنایی جوانان با زندگینامه سراسر شهامت و ایثار این عزیزان منتشر شده است.وی افزود: حاج صادق روشنی از ذخایر معنوی دفاع مقدس و از مفاخر ماندگار این دیاراست که در سال 1362 در عملیات خیبر بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی و آسیب‌دیدگی از ناحیه سینه، چشم و دستگاه گوارش به درجه رفیع جانبازی نائل شده است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

     در کردکوی از کاروان زیر سایه خورشید خامان حرم امام رضا(ع) تجلیل بعمل آمد. به گزارش روابط عمومی مدیریت اموزش و پرورش شهرستان کردکوی : سه شنبه 13/7/90 ساعت 30/12 دقیقه در مصلی نماز جمعه شهرستان کردکوی همشهریان و دانش آموزان شهرستان کردکوی از کاروان زیر سایه خورشید خامان حرم امام رضا(ع) تجلیل بعمل آمد. این مراسم با حضور مسئولین شهری ،محمد حسین شاعری معاون پرورشیاز آموزش و پرورش وعده کثیری از دانش آموزان و همشهریان کردکویی برگزارشد.قابل ذکر است این مراسم چهارمین جشن کشوری زیر سایه خورشید با همکاری آستان قدس رضوی و با حضور خادمان حرم مطهر ثامن الحجج آقا امام رضا (ع) است مه در شهرستان کردکوی برگزار می گردداین مراسم با سخنرانی حاج اقا مهدوی نیا از سخنرانان برجسته کشوری برگزار گردید. مدعوین با تبرک جستن از پرچم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا و زیارت خادمان حرم رضوی از آنان تجلیل به عمل آوردند.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    هفته نیروی انتظامی گرامی باد»
    چهارشنبه 90 مهر 13 ساعت 10:22 عصر

     

    یاد و خاطره شهیدان نیروی انتظامی که به خاطر حفظ و حراست از این مرز و بوم و همچنین برقراری امنیت جان خود را فدای میهن عزیزمان کردند .



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :جواد شاهرودی::نظرات دیگران [ نظر]

    دهه کرامت»
    چهارشنبه 90 مهر 13 ساعت 1:18 صبح

    دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

    دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

    مهر و وفایی که خوهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

    مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهما‌السلام) سابقه ندارد.

    دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

    امید که از هدایت‌های حضرت معصومه (علیهااالسلام) و حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام)  بهره کامل ببریم تا به شفاعت آنها نائل آئیم.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    بانوی کرامت»
    چهارشنبه 90 مهر 13 ساعت 1:17 صبح

    اس ام اس مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)

     

    معصومه …

    معصومه تفسیر معصومیت است که روزگارى در مدینه طلوع کرد، معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها، معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت.

    معصومه نگاه سبزى است که از معصومیت سرچشمه مى گیرد، معصومه، روزگار دلداگى است واز غربت به قربت رسیدن.

    معصومه ترجمان بلند عاشوراست و قصه با زینب هم سفرشدن.

    معصومه فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، معصومه نگین ایران است که درقم، شهر اقامه مى درخشد.

    معصومه ضریب بالاى ارادت به ولایت است، معصومه، قصه بلند مدینه تامشهد است.

    معصوم انتهاى متبلور است. معصومه سرسلسله تنهایى است، معصومه فانى فى الله است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    آگهی تحصیلی»
    سه شنبه 90 مهر 12 ساعت 1:50 صبح

    آگهی تحصیلی آگهی تحصیلی
    موسسه آموزش عالی «خودمان‌گستر پویا»
    برای سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد:
    کاردانی به کارشناسی/ کارشناسی به کارشناسی ارشد/ سیکل به دکترا

    نکته بینآفرینچشمکخیلی خنده‌دار



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4      >