فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
بهمن 90 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نقطه رهائی...»
پنج شنبه 90 بهمن 13 ساعت 1:1 عصر

حاج صادق روشنی

جانباز 70درصد شیمیایی در بیمارستان  بقیه الله تهران بستری است

به انتظار نشسته است تا اذن پریدن سر دهد ...

 نقطه رهائی...

حاج صادق وعده اش را برای پرستو شدن، دهه فجر اعلام نمود...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :افسر جوان::نظرات دیگران [ نظر]

    عید روز 9 ربیع الاول -مراسم عید الزهرا(س)»
    چهارشنبه 90 بهمن 12 ساعت 8:56 عصر

    عید بقر-عید روز 9 ربیع الاول -مراسم عید الزهرا(س) تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

    سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)  ، مبارک  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

    روز نهم ماه ربیع الاول روز عید بزرگ و روز عید بَقْر است . و روایت است که هر که در این روز چیزى انفاق کند گناهانش آمرزیده شود و گفته اند که مستحبّ است در این روز اطعام برادران مؤمن و خشنود گردانیدن ایشان و توسعه دادن در نفقه و پوشیدن جامه هاى نو و شکر و عبادت حق تعالى کردن و این روز، روز برطرف شدن غمها است و روز بسیار شریفى است و چون روز هشتم ماه وفات امام حسن عسکرى علیه السلام بوده این روز، روز اوّل امامت حضرت صاحب الزّمان اَرْواح الْعالَمینَ فِداهُ و سَبَب مزید شرافتش خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • خورشید در بند ( امام آسمانی )»
    سه شنبه 90 بهمن 11 ساعت 7:16 عصر

    آفتاب روز هشتم ربیع الاول در حال طلوع بود، که آفتابی پرفروغ از دیگر سو غروب می کرد. او یازدهمین پیشوای آسمانی مردمان، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود، که شمع وجودش به خاموشی می گرایید. در سالروز شهادت آن امام بار دیگر زمین و آسمان در عزای سلاله ای پاک از خاندان نبوی سوگوار است، تا با گریه و فغان بر مظلومیت آن امام همام با فرزندش حضرت ولی عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) هم ناله شود.

    شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را
    بر دادگستر جهان، امام زمان (عج)، و تمام رهروان راه آن حضرت، تسلیت می گوییم

     

    زمینه سازی غیبت حضرت مهدی (عج)
    یکی از فعالیت های امام عسگری، آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه شریف بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می گرفت، و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می کرد. آن حضرت گاه دستورهای دینی خود را به وسیله نامه هایی، به علما می نوشت. امام عسکری با عمل به چنین شیوه ای قصد داشت زمینه غیبت فرزندش امام مهدی (عج) را آماده کند و مردم را به دوری امام عادت دهد به گونه ای که غیبت امام زمان(عج) برای آنان غیرمعمول و ناآشنا نباشد.

    سامرا، همچنان مظلوم

    با گذشت بیش از یازده قرن از شهادت امام هادی علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام، مظلومیت این دو امام همچنان ادامه دارد. با وجود اینکه شیعیان از سراسر دنیا به زیارت عتبات عالیات می شتابند، ولی با اشک چشم و سوز دل رو به سامرا می کنند و از دور سلام می دهند؛ چرا که اشغال گران با ایجاد ناامنی در عراق، اطراف سامرا را پایگاه نظامی خویش قرار داده اند و آن را به منطقه نظامی تبدیل کرده اند. در سایه این ناامنی ها بود که دشمنان انسانیت و اسلام، بارگاه پاک عسکریین علیه السلام را با بمب تخریب کردند و داغ سنگینی بر قلب سوخته عاشقان اهل بیت علیهم السلام گذاشتند. البته به کوری چشم دشمنان، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با کمک های خویش، گنبد و بارگاه زیباتر و بزرگ تری برای آن دو امام مظلوم خواهند ساخت.



  • کلمات کلیدی :
  • ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن سی و سومین سالگرد عید بزرگ و ولادت انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای مشترک، عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 1390 را اعلام کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در این اطلاعیه آمده است:   

                                         

    دگر بار عطر روحبخش ماه بهار انقلاب اسلامی، ماه پرخاطره بهمن 1357 ، در فصل خزان و سرما به مشام تمام وفاداران انقلاب اسلامی می‌رسد و تمامی مردم انقلابی و مبارز ایران اسلامی را سرشار از شور و حماسه‌ی حضور می‌سازد .
    و اینک در سومین سال از دهه عدالت و پیشرفت ، و در سی و سومین سالگرد بهار پیروزی انقلاب اسلامی و آستانه‌ی ایام ‌الله دهه مبارک فجر سال 1390 به پاس فداکاری‌ها و ایثار تمامی رزمندگان و مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی نام، یاد و خاطره آن عزیزان گلگون کفن را گرامی داشته و با ادای احترام به مقام شامخ و رفیع آن شهیدان و رزمندگان ، طنین پیام سرخ حسینی شهدای انقلاب اسلامی را در گوش جهان فریاد می کنیم .شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با توجه به شرایط و مقتضیات سال جاری در داخل کشور و انتشار امواج خروشان بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان و برپایی خیزش ها و قیام های مردمی در کشورهای تحت نظام های سلطه حکام دیکتاتور ودست نشانده غربی و با هدف ترویج و تعمیق آرمان های والای انقلاب اسلامی ، حفاظت و حراست و اعتلای هویت ملی اسلامی - ایرانی در عرصه های پیش روی داخلی و بین المللی ، افزایش امید و نشاط و پویایی و تجدید قوای نیروهای انقلاب اسلامی و گسترش مشارکت عمومی اقشار مختلف مردم و تقویت همبستگی عمومی ، وحدت و وفاق ملی به نامگذاری ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به شرح زیر اقدام کرد.

    عناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ـ 1390          

    چهارشنبه: 12/11/1390
    شهادت امام حسن عسگری(ع) ـ بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی انقلاب اسلامی،امامت حضرت ولی عصر (عج)، امام خمینی (ره)،ولایت و رهبری       
    پنج ‌شنبه: 13/11/1390
    انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد ، شهادت

    جمعه: 14/11/1390
    روز فناوری فضایی - انقلاب اسلامی، انتظار فرج ، حاکمیت جهانی اسلام و استکبارستیزی       
    شنبه: 15/11/1390
    انقلاب اسلامی، جهاد اقتصادی، فرهنگ و احیای ارزشهای اسلامی
    یکشنبه:16/11/1390
    آغاز هفته وحدت - انقلاب اسلامی، قرآن، بصیرت دینی و وحدت امت اسلامی       
    دوشنبه:   17/11/1390
    انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن مسلمان
    سه ‌شنبه:18/11/1390
    انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی    
    چهارشنبه:19/11/1390
    روز نیروی هوایی انقلاب اسلامی، آمادگی دفاعی، بسیج و اقتدار ملی
    پنج ‌شنبه: 20/11/1390
    انقلاب اسلامی، عدالت گستری، مردم سالاری دینی و حمایت از مستضعفان      
    جمعه: 21/11/1390
    روز احسان و مهرورزی ـ میلاد حضرت محمد (ص) - میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) - انقلاب جهانی اسلام،  پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) و بیداری اسلامی



    حتما شرکت کنید دوستان»
    شنبه 90 بهمن 8 ساعت 10:6 عصر

     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :افسر جوان::نظرات دیگران [ نظر]

    بیانات آتشین آیت الله علم الهدی در انتقاد از برنامه پارک ملت در رسانه ملی

    پیرامون شبهه پراکنی های عماد افروغ نسبت به ولایت فقیه و خبرگان رهبری

    نماز جمعه مشهد مقدس مورخه 1390/10/30

     

    حجم : 34 مگابایت | فرمت mpeg

    لینک دانلود : تصویری | صوتی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]

    حلول ربیع الاول»
    سه شنبه 90 بهمن 4 ساعت 10:38 عصر

    پیامبر(ص) فرمودند :
    "هر کس حلول ماه ربیع را به دیگران مژده دهد ، من بهشت را به او مژده خواهم داد . "
    حلول ماه ربیع الاول را به همه مسلمانان جهان تبریک میگویم .

    این ماه همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماههاست ؛ به جهت این که آثار رحمت خداوند در آن هویداست. در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است ؛ زیرا میلاد رسول خدا صل الله علیه و آله در این ماه است و می توان ادعا کرد که از اول آفرینش زمین ، رحمتی مانند آن بر زمین فرود نیامده است.                                                                                                                              
                           
    از آداب این ماه است :

    1. تمام ماه را در روز تولد پیامبر صل الله علیه و آله با تلاشهای نیکو و اطاعتهای گرانقدر و بزرگ ، بزرگ داشته و با پروردگار خود در مورد این نعمت بزرگ مناجات نماید.
    2. دعا کردن در اول این ماه با دعاهایی که روایت شده است از مهم ترین اعمال این ماه می باشد.
    3. روز هشتم ربیع الاول ، روز وفات امام حسن عسگری علیه السلام می باشد. پس سزاوار است در این روز اندوهگین باشد، بخصوص با در نظر گرفتن این که صاحب مصیبت حضرت امام عصر(عج ) می باشد؛ پس باید آن امام علیه السلام را با هر زیارتی که به ذهنش می رسد زیارت نموده و به امام زمان علیه السلام تسلیت بگوید.
    4. روز نهم ربیع الاول ، چنانکه در روایت گرانقدری آمده است ، روز نابودی دشمن خدا بوده و این روز و خوشحالی در آن فضیلت داشته و روز شادی پیروان آل محمد صل الله علیه و آله می باشد. سزاوار است که دوستان آل محمد صل الله علیه و آله شادی خود را در این روز، به خاطر نابودی دشمن خدا آشکار کنند.
    5. روز دهم ربیع الاول ، روز ازدواج پیامبر صل الله علیه و آله با حضرت خدیجه علیهاالسلام می باشد و بر شیعیان لازم است که به خاطر تأثیر این ازدواج مبارک و فرخنده ، در خوبی ها و سعادت ها و انتشار نورهای درخشان و پاک ، آن را بزرگ بدارند.
    6. روز هفدهم ربیع الاول ، روز میلاد حضرت رسول صل الله علیه و آله است. از کارهای مهم این روز، روزه داشتن این روز، به خاطر شکرگزاری و به جا آوردن دو رکعت نماز می باشد که در هر رکعت آن یک بار سوره حمد، ده بار سوره قدر و ده بار سوره اخلاص می خواند. سپس در مکان نماز خود نشسته و دعایی را که روایت شده است را می خواند.
    7. از کارهای مهم در روز میلاد پیامبر صل الله علیه و آله ، رعایت آداب عید و اظهار مراسم شرعی عیدهای بزرگ است ، تا دیگران این روز را به عنوان عید بشناسند.
    8. از مهمترین اعمال مهم این روز به پایان رساندن روز خود با سلام به حامیان و نگهبانان آن روز و به درگاه آنان جهت شفاعت و اصلاح حال تضرع نمودن ، می باشد.



    امام عشق ، پاره تن پیامبر (ص)»
    شنبه 90 بهمن 1 ساعت 11:25 عصر

    آخر صفر است
    کی تمام می شود این غم ...؟
    تمام شدنی نیست ظلم و ستم به خاندان عصمت وطهارت
    این سوز ماندگار است تا ظهور منتقم

     امام عشق را غریبانه مسوم و شهید کردند ...
    صبرتان باد بر غم شهادتش ،صبرتان باد .


    اباصلت : هنوز نمازش تمام نشده بود که ناگهان دیدم سقف شکافته شد و تابوت از آن شکاف به طرف آسمان رفت. گفتم:« یا ابن رسول الله! الان مأمون می آید و می گوید بدن مبارک حضرت رضا چه شد؟»
    فرمود:« آرام باش! آن بدن مطهّر به زودی برمی گردد. ای اباصلت! هیچ پیامبری در شرق عالم نمی میرد، مگر آنکه خداوند ارواح و اجساد او و وصی‌اش را به هم ملحق فرماید، حتی اگر وصیّ اش در غرب عالم بمیرد.»
    در این هنگام دوباره سقف شکافته شد و تابوت به زمین نشست.
    سپس حضرت جواد، بدن مبارک پدرش را از تابوت خارج کرد و به وضعیت اولیّه خود در بستر قرار داد. گویی نه غسل داده و نه کفن شده بود. بعد فرمود:« ای اباصلت! برخیز و در را برای مأمون باز کن.»


    رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود
    :«ستدفن بضعة منی بخراسان ما زارها مکروب الا نفس الله کربته ولا مذنب الا غفرالله ذنوبه»؛ پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.

    قابل توجه است که پیامبر اکرم فقط دو تن از خاندان خود را بضعه خود معرفی کرده است؛ دختر گرامی خود حضرت زهرا(علیهاالسلام) و امام رضا(علیه‎السلام) .



    کوچ آفتاب»
    شنبه 90 بهمن 1 ساعت 10:52 عصر

    رحلت حضرت محمد (ص) ،پیامبر عشق و مهربانی
    و تمام غمهای عظمای ایام آخر ماه صفر تسلیتتان باد .


    پیامبر خدا (صلى الله علیه وآله) در تاریخ 28 صفر سال 10 هجرى در مدینه منوره چشم از جهان فرو بستند و به لقاء الله پیوستند، و این در حالى بود که سر در سینه برادر خویش على بن ابى طالب (علیه السلام) داشتند: (ولقد قبض رسول الله...): و رسول خدا در حالى قبض روح شد که سر بر سینه من نهاده بود و جانش در میان دستانم گرفته شد و من دستم را بر چهره ایشان کشیدم و من متولى غسل آن حضرت شدم و ملائکه مرا کمک مى کردند و در و دیوار خانه‏ اش من از صداى آهسته آنان که بر او نماز مى خواندند و گروهى بالاى مى رفتند و گوش من از صداى آهسته آنان که بر او نماز مى خواندند خالى نمى شد تا آنکه او را در ضریحش به خاک سپردیم... (نهج البلاغه، فیض الاسلام: خطبه 88).
    و در غم رحلت پیامبر (صلى الله علیه وآله) در حالى که حضرت را غسل مى داد و کفن مى کرد، چنین فرمود: (بأبى أنت و أمى یا رسول الله لقد انقطع بموتک...): پدر و مادرم فداى تو اى رسول خدا! همانا با مرگ تو از نعمتى محروم شدیم که با مرگ دیگران از آن محروم نمى شدیم و آن، نعمت نبوت و اخبار آسمانى بود. مصیبت تو آنقدر بزرگ است که ما را به خاطر تمام مصیبتهاى دیگر تسلیت مى دهد و از این جهت، تو منحصر به فرد هستى و همه مردم در سوگ تو ماتمزده هستند و از این جهت عمومیت دارى و اگر نبود که تو ما را به صبر امر فرمودى و از جزع و ناله نهى نمودى، سرچشمه‏ هاى اشک را خشک مى کردیم و درد و غم ما همواره باقى مى بود و اندوه ما زدوده نمى شد و اینها نیز براى تو اندک است، ولى مرگ را نمى توان برطرف کرد، پدر و مادرم فداى تو باد! ما را نزد پروردگارت یاد کن و در خاطر خود نگهدار!) (نهج البلاغه، فیض الاسلام، خطبه 226).  
                                                                   
    رسول خدا (صلى الله علیه وآله)
    لحظاتى پیش از رحلت فرمود: (براى من کاغذ و دواتى بیاورید تا مکتوبى بنویسم که پس از من گمراه نشوید!) در این لحظه، عمر بن الخطاب گفت: (این مرد هذیان مى گوید و بیمارى بر او غلبه کرده است! ما را کتاب خدا بست است! و شعار (حسبنا کتاب الله) که نقض کننده فرمایش نبى اکرم (صلى الله علیه وآله) إنى تارک فیکم الثقلین.. از همان مجلس ریشه گرفت.

    رحلت پیامبر مصیبت بزرگى براى اسلام و مسلمانان به شمار مى‏ رفت‏ که تا آن روزگار نظیرى براى آن اتفاق نیفتاده بود. . حضرت على علیه السلام به انجام غسل و کفن پیامبر مشغول شد و همراه بادیگر مسلمانان بر پیکر پاک آن‏ حضرت نماز گزارد و آنگاه وى را درخانه‏ اش،آرامگاه کنونى آن‏حضرت به خاک سپرد. بهترین درودها و سلامها بر تو اى رسول خدا و برخاندان پاک و پاکیزه‏ ات باد!



    امام غریب تر از غریبم»
    شنبه 90 بهمن 1 ساعت 10:26 عصر

    سلام
    سلام بر
    امامِ غریب تر از غریبم
    تویی که با صلح سبز خود
    رسواگر اسلام اموی شدی
    و زمینه قیام کربلا را فراهم کردی...

    آخر برات یه گنبدِ طلا میسازیم
    حرم مثل حرم امام رضا (ع) می سازیم


    شهادت غریبانه ی امام حسن مجتبی (ع) ، امام خوبیها ، بر عاشقان و محبان حضرتش تسلیت و تعزیت باد.



    <      1   2   3