فصل انتظار شهرستان کردکوی icon
شهریور 90 - فصل انتظار شهرستان کردکوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مایه توانگری خردمند، حکمتش و مایه عزّت وی قناعتش باشد . [امام علی علیه السلام]

چرا دفاع مقدس؟»
یکشنبه 90 شهریور 27 ساعت 2:59 عصر

چرا دفاع مقدس؟

سلام به دوستان عزیز
با طرح یه سوال شروع می کنم
سوال: چرا به هشت سال دفاع در مقابل رژیم بعثی دفاع مقدس می گویند در حالی که کلمه مقدس برای چیزهایی و ارزش های مقدس می باشد مانند کتاب قرآن و غیره؟
هر جواب شما دوستان مارو به یک پاسخ واحد نزدیک میکنه!
پس بنده حقیر رو با پاسخ های مناسب و پر بار خود یاری کنید!
HuhHuhHuhHuhHuhHuh
در پایان با جمع بندی به پاسخ واحدی خواهیم رسید؟Wink


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :از جنس خاک::نظرات دیگران [ نظر]

    حکم موسیقی از نظر مراجع و علّت تحریم آن»
    شنبه 90 شهریور 26 ساعت 11:16 عصر

    بر اساس نظریه اکثر مراجع فعلی موسیقی بر دو قسم است:
    1 ـ موسیقی مطرب و مناسب با مجالس لهو و لعب و عیاشی.
    2 ـ موسیقی غیر مطرب و معمولی که انسان را به هیجان شهوی وادار نمی‌کند .
    ‌تمامی فقهای عظام قسم اول را حرام می‌دانند؛ هم نواختن آن و هم یادگیری و یاد دادن آن و هم گوش کردن‌به آن را، ولی قسم دوم را حرام نمی‌دانند، مگر آیات عظام:گلپایگانی (‌ره) و صافی گلپایگانی (‌دام عزه).
    ‌علّت تحریم موسیقی قسم اوّل واضح است، زیرا موسیقی‌های شهوت زا انسان را به لهو و لعب و عیّاشی و‌ بی و بند و باری سوق می‌دهد و باعث تزلزل اعتقادات مذهبی و لاقیدی می‌شود. لذا در روایات آمده:موسیقی‌موجب نفاق است.
    ‌از رسول گرامی اسلامی نقل شده:"‌سه چیز قلب انسان را پر قساوت می‌گرداند:شنیدن و گوش دادن به ‌صداها و گفتارهای لهو؛ دنبال صید رفتن برای خوشگذرانی؛ به دربار شاهان رفت و آمد کردن".(1) ‌باز فرمود:"‌چهار چیز قلب را فاسد می‌کند و موجب نفاق قلبی می‌شود:گوش دادن به لهویات، فحّاشی‌کردن، به دربار سلاطین رفت و آمد کردن و دنبال صید رفتن".(2)
    ‌امام صادق(ع) فرمود:"‌زن آوازه خوان (‌مغنیّه) ملعون است و هرکس او را به منزل دعوت کند و به او پول‌ بدهد، ملعون است".(3)
    ‌علی(ع) فرمود:"‌پولی که به آوازه خوان هرزه داده می‌شود، حرام است".(4)
    ‌ یکی از اصحاب رسول خدا از جایی عبور می‌کرد. صدای موسیقی شنید. انگشت‌هایش را در گوشش کرد تا ‌صدا را نشنود و سپس گفت:با پیامبر از جایی می‌گذشتیم که این چنین بود. پیامبر با دست‌هایش گوشش را ‌گرفت تا صدا را نشنود".(5)
    ‌باز رسول الله فرمود:"‌غنا و آوازهای لهوی (‌ترانه) باعث نفاق در قلب می‌شود.(6) باز فرمود:"‌از شنیدن ‌چنگ و غنا دوری کنید. آن‌ها در قلب شما نفاق ایجاد می‌کند(7)؛ یعنی کم کم طوری می‌شوید که ظاهراً مسلمان‌هستید، ولی در عمل و کردار اسلام را قبول ندارید.

    به ادامه‌ی مطلب توجه فرمایید

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :محمد کیایی::نظرات دیگران [ نظر]

    احکام پوشش در اسلام»
    جمعه 90 شهریور 25 ساعت 10:9 عصر

    احکام دین مبین اسلام برای زندگی دینوی و اخروی ما برنامه‌های لازم و متعددی را رقم می‌زند، عمل به توصیه‌های دینی سبب می‌شود سعادت ابدی در دنیا و البته در آخرت نصیب آدمی گردد.حجاب
    بر همین اساس نگاه اسلام به مسائل و احکام نگاهی جنسی نیست بلکه نگاهی است  با توجه به نوع بشر از زن و مرد. بنابراین ا
    حکام اسلامی در گستره‌های مختلف و به  خصوص موضوع پوشش و حجاب مبحثی برخاسته از نگاه جامع اسلامی به تأمین  سعادت نوع آدمی از زن و مردی باشد. از این رو احکام حجاب و پوشش در اسلام را نباید  با نگاه کوته بینانه برمبنای جنسیتی به نفع یا ضرر گروهی مصادره نمود.

    قوانین و احکام اسلامی در نوع پوشش زنان و مردان تابع مصالحی است که تعیین کننده سعادت جامعه و  فرد است و گرچه در حدود و قصور آن، تفاوت‌هایی میان زن و مرد لحاظ شده است که البته آن نیز برخاسته  از تفاوت‌های واقعی و حقیقی زنان و مردان در روح و جسم است، اما در هر حال جامعه و کل مجموعه  انسانی را به هدف غایی مطلوب از نظر اسلامی می‌رساند.


    ادا
    مه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :جواد شاهرودی::نظرات دیگران [ نظر]

    دشمن در جنگ نرم دین، اعتقاد و ایمان و ارزش‌های ما را مورد هدف قرار داده است.

    دشمن در جنگ نرم ارزش‌های دینی مردم را نشانه گرفته است
    باید با برنامه‌ریزی صحیح هدف و افکار دشمن را شناسایی کرده و با همان سلاح به مقابله با این جنگ بپردازیم.
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :جواد شاهرودی::نظرات دیگران [ نظر]

    ولایت»
    جمعه 90 شهریور 25 ساعت 3:12 عصر

     

    بسیجی دیده بیدار عشق است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :افسر جوان::نظرات دیگران [ نظر]


    یکی از این افراد با بصیرت که من به مقام این شهید اردت خاصی دارم چون در محیط بسیار نامناسب بزرگ شده و داری پول و مقام فراوانی بود اما همه اینها را فدای راه حق کرد  

    شهید دکتر (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند میلیاردر ایتالیایی

     


    مستند شهید ادواردو آنیلی (فرزند میلیاردر ایتالیایی)

     

    شهید دکتر (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند میلیاردر ایتالیایی ، فرزند صاحب کارخانجات اتومبیل‌سازی فیات ، فراری، لانچا، آلفارومئو، ‌کارخانجات هلی‌کوپترسازی، ‌بانک‌ها، ‌بیمه‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها و شرکت‌های بزرگ پیمانکاری و نیز مالک باشگاه فوتبال «یوونتوس» در 6 ژوئن 1954 در نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد. ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می گوید: در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتابها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن . کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است.

    آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم ، احساس کردم که این کلمات ،کلمات نورانی است ونمی تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم, آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.

    آنیلی مستند شهید ادواردو آنیلی (فرزند میلیاردر ایتالیایی)

    اولین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه های دکتر محمد حسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سالهای 58 تا 61) از طریق تلویزیون ایتالیابوده است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می کند و پیوند دوستی بین آنها ایجاد می شود.


    دکتر قدیری در مورد اولین ملاقاتش با ادواردو می گوید:

    بعد از یک میزگرد مطبوعاتی که برگزار کردیم -به عنوان رایزن مطبوعاتی سفارت ایران-، یک روز یک‌شنبه در حالی که من در اقامت‌گاه سفارت بودم، دربان سفارت گفت که یک جوان ایتالیایی آمده و می‌خواهد شما را ببیند. من هم گفتم اگر می‌شود به او بگویید فردا برای ملاقات بیایند. ولی agnielli مستند شهید ادواردو آنیلی (فرزند میلیاردر ایتالیایی) بعد از لحظاتی دربان سفارت دوباره زنگ زد که این جوان می‌گوید خدا هر در بسته‌ای را می‌گشاید. من هم گفتم در را باز کنند و خودم هم رفتم به استقبال‌اش. جوان قد بلند لاغری بود که با یک موتور گازی کهنه آمده بود و خودش را ادواردو آنیلی معرفی کرد. من بدون این‌که انتظار جواب مثبتی از او داشته باشم، از او پرسیدم که شما با خانوادهِ آنیلی معروف نسبتی دارید و او گفت که من پسرش هستم.

    ادوادو چند بار به ایران سفر کرده و زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف گریده بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین 1360در نماز جمعه به امامت جمعه آیت الله خامنه ای شرکت می کندکه این تصویرمربوط به این نمازجمعه است.درهمین سفر ادواردو با حضرت امام دیدار کرده و حضرت امام پیشانی ادواردو را می بوسد.


    ادواردو آنیلی امام خامنه ای مستند شهید ادواردو آنیلی (فرزند میلیاردر ایتالیایی) دانلود مستند شهید ادواردو آنیلی قسمت اول

    حجم : 19.8 مگابایت / 3gp


    دانلود مستند شهید ادواردو آنیلی قسمت دوم

    حجم : 15.5 مگابایت / 3gp

     

     

    برای شادی روح شهدا و اما شهدا صلوات



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    میلیاردر شهید ایتالیایی ادواردو(مهدی) آنیلی»
    پنج شنبه 90 شهریور 24 ساعت 9:13 صبح

    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/8618/B/khamenei-namaz-jome-30sal-9.jpg

    که رسانه‌های ایتالیا از آن‌ها به عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام می‌برند. کارشناسان اقتصادی درآمد سالانه خانواده آنیلی را بالغ بر 60 میلیارد دلار تخمین می زنند که 3 برابر درآمد نفتی جمهوری اسلامی ایران در آن تاریخ است.

    ادواردو تنها فرزند پسر سناتور آنیلی است.

    تنها خواهرش مارگریتا نام دارد. او 7 فرزند دارد که ثمره دو ازدواج او بودند. شوهر اول مارگریتا، آلین الکان یهودی و شوهر دومش سرجه دفالن مسیحی است. او 3 فرزند از شوهر اولش به نام‌های جاکوب، لاپو و جینورا و از شوهر دومش 4 فرزند به نام‌های ماریا، پییترو، سوفیا و آنا دارد.

    ادواردو تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا طی کرد و بعد به کالج آتلانتیک در انگلستان رفت و پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون ایالات متحده با اخذ درجه دکتری فارغ التحصیل شد.

    ادواردو در 20 سالگی وقتی در نیویورک دانشجو بود، یک روز در کتاب‌خانه‌ای در همان شهر، تصادفاً چشمش به قرآن می‌افتد و شروع به مطإلعه آن می‌کند. خودش در صحبت‌هایی که با دوستانش داشت، گفته بود در نیویورک که بودم یک روز در کتاب‌خانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم که چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلماتی نورانی‌اند و نمی‌تواند گفته بشر باشند. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و آن‌را امانت گرفتم وب یشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.

    محمد اسحاق عبداللهی که از دوستان مسلمان آنیلی است نیز در مورد او می‌گوید؛ «ادواردو خیلی شب‌ها بیدار می‌ماند و با نور شمع تا صبح قران را مطالعه می‌کرد.»

    بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند.

    این گفته که ادواردو در اثر معاشرت با مسلمانان به این دین گرویده، یک ادعای بی‌ثبات است، چون با موقعیت مالی و سیاسی که پدر ادواردو داشت، هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌داد که چنین مسائلی را با او در میان بگذارد و او را به دین جدید دعوت کند. وی پس از ملاقات و گفتگو با دکتر قدیری ابیانه شیعه شده بود. ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سید پیام::نظرات دیگران [ نظر]

    بخوانید و مقایسه کنید...»
    چهارشنبه 90 شهریور 23 ساعت 9:28 عصر

    دلم میخواد افرادی که بی حجاب میان توکوچه و خیابان ......... دعوا

     خدایا به ما قدرتی بده تا چشمانمان را از گناه دور بداریم



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :افسر جوان::نظرات دیگران [ نظر]

    داستان کوتاه»
    سه شنبه 90 شهریور 22 ساعت 7:5 عصر

     

                                            * داستان کوتاه *

     مردی در کنا رودخانه ای ایستاده بود . ناگهان فریادی را شنید ومتوجه شد که کسی در حال غرق شدن است .فورا به آب پرید واو رانجات داد .....

     اما پیش از آن که نفسی تازه کند فریادهای دیگری را شنید وباز به آب پرید ودو نفر دیگر را نجات داد !! اما پیش از این که حالش جا بیاید         صدای   چهار نفر دیگر را که کمک میخواستند شنید ......!!!   او تمام روز را صرف نجات افرادی کرد که در چنگال امواج خروشان  

      گرفتار شده بودند . غافل از این که چند قدمی بالاتر دیوانه ای مردl رایکی یکی به رودخانه می انداخت......))  

                                                         ********************************************

     روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3پند میدهم که کامروا شوی. اول اینکه سعی کنی در زندگی بهترین غذای جهان رابخوری!

     دوم اینکه در بهترین بستر ورختخواب جهان بخوابی!! سوم اینکه در بهترین کاخها وخانه ها جهان زندگی کنی!!!

     پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیریم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟    

      لقمان جواب داد: اگر کمی دیرتر وکمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد . اگر بیشترین کار را کنی وکمی  دی   تر بخوابی . در هر جا که خوابیدهای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است .   واگر با مردم دوستی کنی ودر قلب آنهاجای می گیری وآنوقت   بهترین خانه های جهان مال توست . 

                                                     **********************************************

     از زرتشت پرسیدندند زندگی خود را برچه بنا کردی؟ گفت:چهار اصل 

     1-دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم 2-دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم 3-دانستم که  پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم 4-    دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم .

                                                      *******************************************  

     درس زندگی: در دل هر بحران فرصت تولدی دوباره وجود دارد تا خود را از نو بسازیم .وآن تغییری را انتخاب کنیم تا ما را به رشد رسانده وسبب موفقیتمان گردد.                            ((  ننا  اونیل))

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • اعتقادی به جنگ فرهنگی ندارم!!!»
    سه شنبه 90 شهریور 22 ساعت 2:38 عصر

     


    فرمایشات احمدی نژاد

     


    رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع جنگ فرهنگی گفت:

     که به این موضوع اعتقادی ندارم، زیرا جنگ فرهنگ با

     بی‌ فرهنگی و تعالی با سکوت است.
     


    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :افسر جوان::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >